Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
S BS jsme původně měli letět 15.5.21 na Djerbu. Ze zdravotních důvodů táty, důvody jsem doložila lékařskou zprávou z nemocnice, jsem požádala o přeložení termínu na září 21. Bylo mi vyhověno, mám samozřejmě koupen travel save
Dostala jsem nabídku na září, poptala jsem ještě hotel vedle, kam pravidelně létáme. Dostala jsem nabídku a ihned jsem ji potvrdila. Nedělo se nic. po 14. dnech jsem dostala aktualizovanou nabídku do hotelu, která však byla o 35 tisíc dražší!!!
To jsem samozřejmě neakceptovala. Bylo mi sděleno, že s tím BS nic nemůže dělat. Nic víc.
Dne 14.5. mi pan Vlastimil Sikl (pokud je tohle klíčový zaměstnanec, bude BS brzy v úpadku) napsal, že buď 15.5.21 odlétáme, nebo zaplatíme přes 80 tisíc, jako plné storno. Přičemž zdravotní stav se samozřejmě nezlepšil a letět jsme nemohli. Když mi BS vyšlo vstříc s odkladem na září, opravdu jsem nečekala výhružku - buď dáte místo 80.000,-Kč téměř 120.000,- a můžete v září, nebo zaplaťte 80.000,-Kč a nezájem, že máte potvrzení od lékaře. Dále už Sikl nekomunikoval a přišel mi dopis, ať doplatím zájezd, na kterém jsme nebyli, nebo že přijde žaloba.
Takže - prosím o vyjádření od KOMPETENTNÍ OSOBY. O přečtení mých korespondencí a informaci, jak budeme postupovat dále. Polovinu mám zaplacenou, ráda bych s rodinou odletěla v září, jak jsme se domluvili.
Děkuji, Lucie Jandová, dlouholetá klientka.
Preferuji se domluvit na původní nabídce, tzn. odletu v září 2021. Nabídku hotelů určitě umí BS poslat.
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti nám vyplývá, že spotřebitel uzavřel smlouvu o zájezdu s původním termínem konání v květnu 2021. Tento závazek byl posléze patrně změněn (došlo k tzv. novaci) a termín konání byl posunut na září 2021. Po provedení novace (resp. po uzavření smlouvy o zájezdu s termínem konání 2021) došlo k jednostranné změně ceny. Jednostrannou změnu ceny občanský zákoník v případě pořádání zájezdu připouští, nicméně spotřebitel má možnost navrhovanou změnu odmítnout a od smlouvy o zájezdu odstoupit, a to bez povinnosti hradit stornopoplatky. Právo odstoupit od smlouvy o zájezdu bez povinnosti hradit stornopoplatky pro tuto situaci výslovně uvádí § 2531 odst. 2 občanského zákoníku.
Pokud cestovní kancelář tvrdí spotřebiteli prostřednictvím svého zaměstnance opak, jedná se o nekalou obchodní praktiku. Spotřebitel se může v takovém případě obrátit s podnětem na dozorový orgán, kterým je v řešené problematice Česká obchodní inspekce. Ta je oprávněna uložit cestovní kanceláři pokutu za porušování zákona o ochraně spotřebitele. Zároveň se jedná o uvedení spotřebitele v omyl. Pokud by v důsledku tohoto omylu vznikla spotřebiteli jakákoliv škoda, může ji po cestovní kanceláři vymáhat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.