Počet nahlášených stížností: | 75 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
chtěli bychom požádat o radu. Manželka koupila zboží v
internetovém obchodě aboutyout 11.4.2021, zboží nesedělo, tak jsme
jej zaslali zpět. Od aboutyou máme potvrzeno převzetí zboží viz. část
emailu níže:
---- Dle systému jsme Vámi vrácené zboží obdrželi dne
23.04.2021. Dne 24.04.2021 Vám byl vystaven dobropis v hodnotě 1.150
CZK. Platba za vrácené zboží Vám bude vrácena do 14 dnů. Požádáme
Vás tedy ještě o strpení a následnou kontrolu bankovního účtu s IBAN:
CZ91XXXXXXXXXXXXXXXX8044 BIC: BREXCZPPXXX. ----
Následně jsme je několikrát urgovali o zaslání peněz, ale nestalo se tak. Na internetu jsme nalezli hodně zákazníků, kteří mají stejný problém. Můžete nám nějak pomoci? Ještě jejich standardní reakce:
---
Martin 19. 5. 15:47
Dobrý den, pane Honajzere, děkujeme za Vaši zprávu. Uvědomujeme si,
že bohužel řešení Vaší situace trvá nestandardně dlouho, ale stále
čekáme na vyjádření z finančního oddělení. Již několikrát jsme urgovali
řešení Vaší záležitosti. I když stále nemáme výsledek, snažíme se
neustále situaci řešit. Jakmile obdržíme bližší informace, budeme Vás
obratem kontaktovat. Ještě jednou se velice omlouváme za způsobené
komplikace. ---
Děkuji
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Německa, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.