Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jedná se spíše o upozornění a informování o nově vymyšlené šmejďárně firmy Tescoma. Když si zákazník při objednávce přes internet vybere způsob doručení na prodejnu, Tescoma mu bez upozornění změní jeho objednávku zadanou přes internet, na "rezervaci zboží na prodejně". Zákazník aniž by o tom věděl takto přichází o 14-ti denní záruku na vrácení zboží objednaného přes internet. Tescoma pouze alibisticky uvede malým písmem na bločku z poklady, že na toto zboží se nevztahuje 14-ti denní záruka. Čehož si zákazník při přebírání objednávky nemá jak všimnout.
Nejedná se o konkrétní zboží, ale o způsob obcházení 14-ti denní záruky na vrácení tovaru objednaného přes internet.
Hlavně upovědomění veřejnosti, jaké kličky mezi zákony používá fi. Tescoma, případně upozornění orgánu řešícího tyto nekalé praktiky.
|
Tweet |
Pokud byl změněn způsob doručení, jedná se o jednostrannou změnu závazku ze strany prodávajícího. Jednostranná změna smluvních podmínek je ve smluvním právu v zásadě (tj. až na výjimku, kterou upravuje § 1752 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) nepřípustná, neboť je v rozporu se základní zásadou smluvního práva pacta sunt servanda („smlouvy mají být plněny“). Spotřebitel tedy bude muset zásadně vždy s jednostrannou změnou obsahu závazku souhlasit. Obsahem závazku je i ujednání o místě a způsobu plnění.
Pokud se změnou závazku spotřebitel souhlasit nebude, není možné k této změně přistoupit. V takovém případě by měl prodávající splnit závazek dle původních podmínek a zboží doručit na prodejnu, ne jej na prodejně pouze rezervovat. Spotřebitel by tedy měl mít právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od jejího uzavření a v návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud by spotřebitel se změnou souhlasil, je nutné toto právní jednání kvalifikovat jako tzv. novaci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.