Počet nahlášených stížností: | 377 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 3.3.2021 jsem si objednala na e-shopu www.mollio.cz
následující zboží: Svítící čepice ve tvaru Králíka - 1 ks za 269,- a Unisex
elastický pásek Adrie 229,- Kč, následně bylo ještě účtováno pojištění
zásilky 39,- Kč a balné 19,- Kč. Celková cena objednávky činila 556,- Kč a
byla uhrazena platební kartou. Pásek mi byl doručen. Dosud jsem však
neobdržela svítící čepici a obchod již po druhé urgenci přestal zcela
reagovat.
Poprvé jsem obchod kontaktovala s dotazem na doručení svítící čepice 4.5.2021. V odpovědi jsem obdržela trasovací číslo zásilky UH216490979BE. Zde je však poslední informace tato: 2021-04-09 01:58
Your shipment has arrived at the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days. Dne 13.5.2021 jsem e-mailem prosila o zjištění kde se balíček nachází. Žádné odpovědi jsem se nedočkala. Poslední e-mail s žádostí o reakci jsem odeslala 13.5.2021. Opět zcela bez reakce.
Nedodané zboží: Svítící čepice ve tvaru Králíka - 1 ks za 269,-
Za nedodané zboží bych ráda dostala zpět své peníze.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.