Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
jako každý rok Alza.cz má Black Friday. Vyhlédla jsem si čtečku eknih ereading 2, sleva byla z 2000,- na 999,-.prodej měl začít 27.11.2014 od 9.00, tak jsem seděla u počíče, čekala a v požadovanou dobu klikla na koupit. Zboží jsem měla v košíku, vybírala dopravu, nahoře svítil nápis, že zboží je rezervováno ještě asi 8 min.Najednou mi to Alza vyhodí z košíku s nápisem vyprodáno. Tak k čemu ta jejich 10 minutová rezervace na vyplnění dopravy. Zavání mi to podvodem a nikdy už od nich nic nekoupípm.
Nepodvádět lidi
|
Tweet |
Podvod je trestný čin, který je definován v trestním zákoníku jako čin, kdy někdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou. Jednání společnosti v tomto případě zřejmě nenaplnilo skutkovou podstatu podvodu.
V tomto případě by připadala do úvahy spíše předsmluvní odpovědnost. Ustanovení § 1729 občanského zákoníku zakládá nárok na náhradu škody straně poškozené v důsledku bezdůvodného neuzavření smlouvy. Nárok vznikne za předpokladu, že již jednání stran dospělo do takové fáze, kdy se uzavření smlouvy jevilo jako vysoce pravděpodobné. Výše náhrady je v tomto případě omezená částkou, která odpovídá ztrátě z neuzavřené smlouvy v obdobných případech. V obdobných případech je ale diskutabilní využití tohoto ustanovení při nákupu přes internet, též vyčíslení škody by bylo obtížné, pokud nějaká skutečně vznikla.
Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme. Doporučujeme spotřebitelce, aby se spíše na společnost obrátila s podnětem pro vylepšení této služby.