Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý deň, dňa 20.05.2021 mi bolo z účtu neoprávnene strhnutých 69,99 EUR za službu antivírus Avast. To za čo sú peniaze strhnuté som zistila po strhnutí platby. Nikdy som platené služby tejto firmy nevyužívala a nemám potvrdené ani žiadne automatické predlžovanie licencií. Pri zadávaní reklamácií je potrebné požadované číslo licencie prípadne objednávky, ktoré však neexistujú v súvislosti s tým, že som si nikdy nič neobjednala. Mohli by ste mi prosím povedať, ako sa s takýmto jednaním spoločnosti vysporiadať a ako je vôbec možné, že mi môžu byť bez predchádzajúcej upovedomenia siahnuť na peniaze z osobného účtu a strhnúť si ľubovolnú čiastku? Z môjho pohľadu sa jedna o zneužitie platobných kariet a nekalé jednanie spoločnosti, čo potvrdzuje aj fakt že som narazil na viacero takýchto prípadov. Rada by som požiadala spoločnosť o vysvetlenie, prečo sa pri toľkých sťažnostiach chyba nerieši!
Barbara Chovancová
Softvér DRI * AVAST
okamžité vrátenie peňazí
|
Tweet |
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Společnost může účtovat platby spotřebitelům pouze v případě, že k tomu má právní důvod. Typickým důvodem je např. uzavření smlouvy. Bez platného důvodu společnost není oprávněna účtovat si částku a pokud tak učiní, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení je podnikatel povinen vydat spotřebiteli musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu služeb, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti poskytnut.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.