Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 20.5.2021 jsem si na pobočce AAA Auto Praha-Dolní Chabry zakoupila vůz. Po 6 hodinách jsme se konečně dostali k podpisu smluv ( už dávno po oficiální zavírací době ), během nich mi bylo nabídnuto povinné ručení, k němu i havarijní, s tím že pokud si zakoupím zabezpečení vozu od firmy Globalsec, promítne se to na ceně za havarijní pojištění. Ve spěchu mi byla sdělena pouze část informací o daném zabezpečení, zdůrazňovala jsem, ze s ničím podobným nemam zkušenost, neustále mi bylo pouze ,, predhazovano”, jak je dané zabezpečení kvalitní a levné, že má zrovna společnost Aures Holdings akci, díky které stojí zařízení 6.500 Kč s měsíčním poplatkem 149 Kč. Zabezpečení ,, Pasivní střežení monitoringem v EU společnosti GlobalSec”, o konkrétní funkci mi nebylo sděleno nic. Smlouvu jsem podepsala, zaplatila hotově. Druhý den jsem si přečetla jakým způsobem toto pasivní střežení funguje, dále si zjistila informace o ceníku apod., načež jsem se rozhodla od smlouvy odstoupit. Řešila jsem přes linku AAA Auto hned tedy druhý den, neustále opakování že mne bude někdo kontaktovat, nikdo nevolal, po vikendu v pondělí jsem volala znovu, opět to samé, v úterý jsem na pobočku jela osobně. Krátce před příjezdem mne kontaktovala paní z Globalsec, řekla jsem ze instalaci nechci a řeším zrušení a naprosto to pochopila a zaznamenala. Po příjezdu do AAA mi bylo manažerem prodejny sděleno, že to není možné, ale zkusí to řešit formou reklamace. Věděla jsem že není co reklamovat, nicméně jsem očekávala, že mi bude s žádosti o zrušení smlouvy a služby vyhověno. V pátek dne 28.5. mi bylo telefonicky manažerem sděleno, že reklamace uznána nebyla, ve zkratce k ní není důvod. Ano, tomu rozumím, ale prý mám dvě možnosti, zařízení si přeci jen nechat nainstalovat do vozu nebo i do jiného, nebo zařízení prodat.
GS Passive Web EU, číslo faktury FVAA115/2105471
Odstoupení od smlouvy a navrácení poplatku 6.500 Kč za zařízení
|
Tweet |
Obecně je možné odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, a to u smluv uzavíraných distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory prodejce (§ 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). V tomto případě ale smlouva byla uzavřena v provozovně společnosti.
Dle § 1811 odst. 2 písm. b) občanského zákoníku musí prodávající před uzavřením smlouvy spotřebitele jasně a srozumitelně informovat o hlavních vlastnostech služby či výrobku. Pokud tak neučiní, mohlo by se jednat o případ, kdy je spotřebitel uveden v omyl ze strany prodávajícího a v takovém případě by spotřebitel mohl namítat neplatnost části smlouvy. Stejně tak je nutné spotřebitele seznámit s cenou výrobku nebo služby, popř. se způsobem jejího výpočtu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Kaperová,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně řešení již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Vyřešeno dohodou.
Dobrý den,
děkuji Vám za Vaši zprávu. Děkuji, že jste využila tohoto fóra k řešení své stížnosti. Záležitost je tedy uzavřena.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Na základě výše uvedeného vyjádření obou smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.