Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupila jsem si zboží na eshopu creative-cz.com. Zboží vůbec neodpovídá popisu - barva, velikost, materiál. Zboží jsem chtěla reklamovat. Kontaktovala jsem firmu na info@ceative.cz.com a odeslala formulář a fotky reklamovaného zboží. Firma na mail reagovala sdělením, že na uvedené vady se nevztahuje reklamace, pouze na poškozené zboží a dále, že mám zboží odeslat na adresu v Bulharsku (poštovné by bylo patrně dražší než objednávka).
E-shop vypadá důvěryhodně, na úvodní straně deklaruje, "snadný návrat". Až posléze jsem zjistila, že nemají v kontaktech telefon ani adresu. Firma je aktivní na facebooku. Komentáře, které vepisuji se nezobrazují nebo jsou ihned smazány. E-shop jsem nenalezla v rizikových shopech.
Prosím o sdělení, jak mohu ve věci dál postupovat.
Děkuji
Michaela Tůmová
triko 4046, 4140, top 5658
Reklamace. Navrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka využila svého práva a od smlouvy odstoupila ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, má povinnost vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající nemá povinnost přijímat vrácené zboží pouze v České republice, před uzavřením smlouvy by měl však spotřebitelku jasně a srozumitelně informovat, na jakou adresu má spotřebitelka zboží vrátit (tuto povinnost prodávajícího lze dovodit z ust. § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku). Prodávající je také povinen před uzavřením smlouvy informovat spotřebitelku o její povinnosti nést náklady související s vrácením zboží (ust. § 1820 odst. 1 písm. g) občanského zákoníku). Pokud tak prodávající neučiní, má povinnost tyto náklady spotřebitelce nahradit (ust. § 1832 odst. 3 občanského zákoníku).
Z obchodních podmínek prodávajícího zveřejněných na webových stránkách https://creative-cz.com/terms-cz nelze adresu pro vrácení zboží jednoznačně dovodit. Spotřebitelka by tedy mohla namítat, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, a žádat po společnosti náhradu škody v podobě rozdílu mezi vnitrostátním a mezinárodním poštovným.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Bulharsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace prostřednictvím naší služby, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz.
Jelikož prodávající nabízí své zboží on-line, má spotřebitelka také možnost využít platformu Evropské komise pro řešení sporů on-line. Více informací o této platformě lze vyhledat na webové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.