Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Přes e-shop jsem si objednal televizor s poškozeným obalem (televizor byl z důvodu poškozeného obalu zlevněn). Způsob doručení jsem zvolil na prodejnu Okay v Krnově. Při převzetí mi televizor vytáhli z obalu a zapnuli přibližně na 1 minutu, aniž by sundali krycí (bezpečnostní) fólii. Vše lze ověřit na videozáznamu prodejny. Viděl jsem, že funguje a následně jsem televizor převzal a podepsal předávací protokol. Když jsem přijel domů, televizi jsem vytáhl a zapnul. V momentě, kdy jsem sundal krycí (bezpečnostní) fólii, rozjel se po celé obrazovce pavouk. Televizi jsem nemohl vrátit ihned ten den, z důvodu, že byla prodejna již zavřena. Druhý den jsem tedy jel televizi vrátit z důvodu skryté vady, která se projevila až po odstranění bezpečnostní fólie. Na prodejně automaticky jednali tím způsobem, že jsem televizi poškodil já, že když mi ji předávali, byla v pořádku a já jsem podepsal předávací protokol. I když jsem jim říkal, že se poškození projevilo po sundání bezpečnostní fólie. Vůbec nebrali v potaz, že byl obal poškozen a byl proražen dovnitř krabice, tudíž mohlo dojít k poškození TV a vady skrývala bezpečnostní fólie. Pod nátlakem dvou prodejců, jsem přistoupil na reklamaci. Do týdne reklamaci vyřídili s tím, že musím zaplatit opravu. Na prodejnu jsem již šel s doprovodem dcery, jelikož jsem nechtěl absolvovat stejný nátlak prodejců, jako v prvním případě. Na naši žádost, aby nám ukázali protokol z reklamace, nám sdělili, že nám jej neukážou, že je to jejich interní dokument. Jen nám jej přečetli. Na základě těchto pochybných skutečností jsme se rozhodli odstoupit od kupní smlouvy do 14 dní od zakoupení TV. Prodejce toto akceptoval a sepsal s námi odstoupení od kupní smlouvy, kde uvedli, že do 14 dní vrátí platbu na bankovní účet, který jsem uvedl. Následně mi přišel e-mail od vedoucího prodejny, že mi peníze nevrátí, protože došlo ke znehodnocení televize a její hodnota je 0 Kč a že si mám televizi vyzvednout. Volal jsem na zákaznickou linku, kde jsem vše vysvětlil, tam mi řekli, že má žádost o odstoupení byla vedením zamítnuta a že mi nic nevrátí. Prosím tedy o prověření záležitosti a zároveň prosím o vyřešení tohoto sporu. Již jsem kontaktoval ČOI v rámci mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, ale obchodník stále trvá na svém stanovisku a ČOI již nemá žádné prostředky k dalšímu řešení. Veškeré podklady zasílám v příloze.
Několikrát jsem se snažil kontaktovat prodejce na jejich stránkách,ovšem bez odezvy.Je zajímavé,že se neustále ohánějí protokolem o převzetí výrobku a zamítají odstoupit od smlovy a následně vrátit peníze ačkoli to sami podepsali.
Mám veškeré doklady a fotografie obalu a televize,pokud budete mít zájem
vše pošlu.
Dle OZ paragraf 2161 o skryté vadě nechápu jednání prodejce.
Jsme oba důchodci a nevíme co dál,pomůžete?
Mitura Zdeněk
Děkuji.
TV Samsung QE55Q64T
Akceptovat odstoupení od kupní smlouvy-vrátit peníze
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Pavouk na obrazovce televizoru by podle našeho názoru neměl zapříčinit nulovou hodnotu celého televizoru. Od původní kupní ceny by měla být odečtena pouze snížena hodnota zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zákazník veškeré informace obdržel již v písemné komunikaci.
Děkujeme.
tým okay.cz
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit, popř. jinak zareagovat na výše uvedená vyjádření.
Dobý den,
nechápu jak je možné odstoupením od smlouvy se souhlasem obchodníka a jím podepsané po 13 dnech není platné.To si může dovolit? A co skrýtá vada dle občanského zákoníku § 2161?
Naše původní vyjádření vztahující se zejm. k odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku (přes e-shop) doplníme o hodnocení zamítnutí reklamace.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Pokud spotřebitel podepsal předávací protokol o bezvadnosti zboží, znamená to v této konkrétní situaci podle našeho názoru pouze potvrzení toho, že na věci nebyla zjevně viditelná vada, kterou by mohl (a měl) rozpoznat při předvedení výrobku na prodejně. Pokud mu věc byla předvedena s ochrannou fólií, přičemž vada se projevila až po jejím sejmutí, těžko mohl spotřebitel svým podpisem pod předávací protokol potvrdit, že na věci není vada takovéhoto charakteru - tedy vada skrytá.
Prodávající je povinen zamítnutí reklamace odůvodnit a vydat spotřebiteli písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Neučiní-li tak, jedná se přestupek ve smyslu § 24 zákona o ochraně spotřebitele, za nějž lze uložit pokutu. Dozorovým orgánem je zde Česká obchodní inspekce, které lze podat podnět.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
k uvedené věci jsme již veškeré vyjádření zaslali písemně přímo zákazníkovi, jedná se o konečné vyjádření.
Děkujeme za pochopení.
S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti stížnost uzavíráme.