Společnost


Philip Morris ČR a.s.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50952Nevrácené peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.05.2021, před 4 lety

David Fišer

Znění stížnosti

Odstoupil jsem 11.5. od kupní smlouvy na zařízení IQOS 3 Duo po cca roce a půl od koupě z důvodů několika závad na zařízení (3 postupně v minulosti a rovnou 2 najednou těsně před odstoupením). Zařízení jsem koupil 10.12.2019 ve 13:10 v kamenném obchodě IQOS ve Slovanském domě. Nárok na odstoupení od smlouvy mi byl uznán a zboží jsem zaslal na uvedenou adresu. 11.5. po odeslání zboží jsem poslal na jejich email dokumenty o převzetí k doručení zásilky Českou poštou a výpis z karty/účtu, kterou jsem dané zboží platil, protože po stěhování nemohu najít účet. Zařízení IQOS bylo bez účtenky několikrát reklamováno, protože je zaregistrováno v jejich online systému "IQOS Club" a při nákupu mi bylo řečeno, že účtenku nebudu potřebovat díky zmiňované registraci. Obchodník mi poté potvrdil, že vadné zboží dostal 12.5. Můj problém tkví v tom, že se mi ozvali emailem až 24.5. s tím, že nemám účtenku a že bych ji měl dodat, jinak nemohou zahájit refundaci. Dodal jsem ale veškeré mé údaje i s výpisem z karty, screenshotem z bankovní aplikace, kdy jsem uvedené zboží kupoval a zařízení bylo registrováno na jejich webu pod mým jménem. Komunikace s obchodníkem je prakticky nemožná - pracovníci podpory prý nemají kompetence toto řešit a nemohou mně prý ani dát kontakt na "centrální tým" který toto řešit může. Dnes je 31.5. a peníze stále zpět nemám.


Produkt

IQOS 3 Duo


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.6.2021 10:30, před 4 lety

Pro uplatnění reklamace nepotřebuje spotřebitel nutně doložit účtenku nebo fakturu, zákon tuto povinnost neukládá. Stačí prokázat, že spotřebitel u prodejce věc zakoupil. To lze doložit třeba výpisem z bankovního účtu, záručním listem, staršími reklamačními protokoly, originálním obalem, specifičností zboží (pokud jej nikdo jiný neprodává), v krajním případě i svědeckou výpovědí. Toto pravidlo vychází z § 125 zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, který říká, že za důkaz mohou sloužit všechny prostředky, jimiž lze zjistit stav věci.

Pokud by prodávající omezoval možnost zboží reklamovat tím, že požaduje účtenku, ačkoliv spotřebitel může prokázat jiným způsobem, že u něj zboží zakoupil, jednalo by se o požadavek zkracující práva spotřebitele z vadného plnění ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. K takovýmto požadavkům se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2021 16:33, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2021 13:01, před 3 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.