Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zboží jsem si objednala a zaplatila 6.3.2021, nebylo mi doručeno.
Následně na můj e-mail s dotazem, kde zboží je a kdy přijde mi bylo odpovězeno, že není na skladě a budou mi navráceny peníze (komoda 4.257Kč a doprava 543Kč = 4.800Kč), tuto informaci jsem dostala 16.4.2021. Čekala jsem tedy na navrácení finančních prostředků, což se nestalo. Opět jsem tedy psala email s dotazem, 6.5.2021, na ten již nebylo reagováno. Další e-mail jsem posílala 21.5.2021, opět bez odezvy.
Mezitím jsem podala dotaz také na stránkách https://prime-home.pl, také bez odezvy.
K dnešnímu dni, 1.6.2021, stále nemám peníze ani zboží a co hůř, nikdo semnou již nekomunikuje!
Zkoušela jsem se s prodejcem spojit také skrze formulář reklamací - https://prime-home.pl/formularz-reklamacje-i-zwroty.
Při odeslání formuláře mi bylo sděleno, cituji, "Odeslaný formulář byl označen jako spam".
Komoda 2D4SZ Systém Kolder
Navrácení finančních prostředků
|
Tweet |
V případě, že podnikatel peněžní prostředky spotřebiteli nevrátí a bude je zadržovat bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.