Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
30.4.2021 jsme s přítelkyní zakoupili na liberecké pobočce AAA Auto VW Polo rv 2009 (99tis km) za 136 tis Kč. Hned v prvním týdnu používání vozu jsme si všimli bouchání od zadní nápravy a při zastavení v kopci, že nefunguje ruční brzda. Ihned jsem kontaktoval AAA Auto a bylo mi sděleno, ať si nechám vyčíslit náklady na opravu v autorizovaném servisu. Ten 19.5.2021 zjistil, že je na voze nutné vyměnit tyčky řízení, je nefunkční pravý zadní tlumič a je zapotřebí vyměnit zadní brzdy. Materiál na opravu byl vyčíslen na 17 078 Kč. Bylo nám také sděleno, že vůz je v tomto stavu technicky nezpůsobilý provozu a při přejetí nerovnosti v zatáčce ve vysoké rychlosti (na dálnici) je zde vysoké riziko ztráty kontroly nad vozem (kvůli vadnému PZ tlumiči)! Následně jsme tedy na liberecké pobočce sepsali protokol o reklamaci, kdy k mému překvapení nebyl vůbec zájem vůz ani vidět. Po týdnu nám přišlo vyjádření, že reklamace je zamítnuta s tím, že "vady které reklamujeme jsou vady, které vychází z předchozího užívání vozidla a že jsme byli v předávacím protokolu upozorněni, že jednotlivé části automobilu podléhající opotřebení se mohou blížit konci své životnosti a tím pádem vyžadují zvýšenou míru údržby." Z našeho pohledu se jedná o skryté vady, na které nás nikdo neupozornil a nejsou ani popsány v předávacím protokolu či smlouvě. Neznám snad nikoho, kdo by si dovolil prodat automobil ve stavu, kdy se jízda po dálnici pomalu mění v boj o život!
Volkswagen Polo 1.2 51 kW, r.v. 2009, najeto 99tis km
Očekával jsem, že k takto zjevným skutečnostem se společnost AAA Auto postaví čelem, reklamaci uzná a vyhoví našemu požadavku - kompenzovat nutnou opravu slevou z prodejní ceny vozu. Bohužel jsem zůstal pouze u očekávání.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Trsku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla, v předávacím protokolu byl na několika místech uveden snížený účinek. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.