Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 17.5.2021 jsme prostřednictvím e-shopu zakoupili od společnosti televizi. Která nám byla doručena přepravní službou.Po následném rozbalení a zapojení jsme zjistili že televize je poškozená aniž by přepravní obal byl jakkoliv poškozený.Hned ten den jsme společnosti sdělili že nám bylo zboží doručeno poškozené.18.5.2021 mě kontaktovali že mám podat odstoupení od smlouvy a že zařídí svoz vadného zboží.odstoupeni od smlouvy jsem sepsal a vložil ho k televizi.zbozi si společnost vyzvedla 21.5.2021. dále mě již nikdo nekontaktoval.Dnes jsem společnost kontaktoval a sdělil jim že peněžní prostředky stále nepřišli. Bylo mi jen sděleno že mě bude někdo v nejbližší době kontaktovat. Jelikož tak společnost neučinila. Tak sem byl nucen napsat do dTestu.
Televizor hisense
Rád bych se domohl svých peněžitých prostředků
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
spotřebitel bohužel neuvádí identifikaci nákupu - fakturu, účtenku, číslo odstoupení nebo jiné údaje, podle kterých by bylo možné nalézt danou záležitost. Prosíme tedy o doplnění.
Děkujeme.
Odstoupení od kupní smlouvy č.2021/80058485
Faktura č.9001743106
Dobrý den,
děkujeme za zaslání. Finanční prostředky již byly poukázány na uvedený účet.
Tým OKAY:cz
Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme tímto spotřebitele o potvrzení vyřešení stížnosti a popř. i uzavření stížnosti.
Hodnocení: