Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#50998Nevrácené peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

22 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.06.2021, před 4 lety

Jan Dvořák

Znění stížnosti

Dne 17.5.2021 jsme prostřednictvím e-shopu zakoupili od společnosti televizi. Která nám byla doručena přepravní službou.Po následném rozbalení a zapojení jsme zjistili že televize je poškozená aniž by přepravní obal byl jakkoliv poškozený.Hned ten den jsme společnosti sdělili že nám bylo zboží doručeno poškozené.18.5.2021 mě kontaktovali že mám podat odstoupení od smlouvy a že zařídí svoz vadného zboží.odstoupeni od smlouvy jsem sepsal a vložil ho k televizi.zbozi si společnost vyzvedla 21.5.2021. dále mě již nikdo nekontaktoval.Dnes jsem společnost kontaktoval a sdělil jim že peněžní prostředky stále nepřišli. Bylo mi jen sděleno že mě bude někdo v nejbližší době kontaktovat. Jelikož tak společnost neučinila. Tak sem byl nucen napsat do dTestu.


Produkt

Televizor hisense


Požadované řešení

Rád bych se domohl svých peněžitých prostředků


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2021 11:11, před 4 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.6.2021 18:01, před 4 lety

Dobrý den,

spotřebitel bohužel neuvádí identifikaci nákupu - fakturu, účtenku, číslo odstoupení nebo jiné údaje, podle kterých by bylo možné nalézt danou záležitost. Prosíme tedy o doplnění.

Děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.6.2021 18:46, před 4 lety


Jan Dvořák

Odstoupení od kupní smlouvy č.2021/80058485
Faktura č.9001743106

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.6.2021 17:46, před 4 lety

Dobrý den,

děkujeme za zaslání. Finanční prostředky již byly poukázány na uvedený účet.

Tým OKAY:cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2021 16:12, před 4 lety

Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme tímto spotřebitele o potvrzení vyřešení stížnosti a popř. i uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.6.2021 16:15, před 4 lety


Jan Dvořák

Hodnocení: