Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V listopadu jsem si objednal květiny, které jsem převzal a zaplatil.Bohužel rostlinky byly malé a povadlé. Bylo mi slíbeno, pokud rostlinky nevzejdou, dostanu nové. V březnu jsem zjistil, že rostlinky nevzešly, chtěl jsem zašlé rostlinky vyměnit. Bohužel, může prý za to vyšší moc a mám si prostudovat prodejní podmínky!! Byl jsem požádán o poslání dodané faktury, kterou po půl roce již nemám. Ale tuto fakturu musí mít prodejce založenou pro daňový úřad dva roky!
Proto varuji kždého, kdo chce v dobré víře koupit, jaké koliv rostlinky od této firmy!!
Petr Balák.
Květiny
Reklamace nebyla vyřízena díky vyšší moci a neprostudování podmínek.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, tak jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu. Občanský zákoník upravuje v ustanovení § 2169 odst.1 určitou hierarchii nároků z vadného plnění.
Pro uplatnění reklamace je třeba, aby spotřebitel prokázal, že u prodávajícího reklamovanou věc zakoupil. Zákon však neukládá povinnost prokázat tuto skutečnost fakturou. Spotřebitel může využít jakýkoliv důkazní prostředek (např. doklad o platbě u daného prodejce, svědeckou výpověď, SMS zpráva, kterou spotřebitel obdržel a potvrzuje jeho objednávku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
postupovali jsme dle standardního reklamačního postupu. Žádali jsme pana Baláka o fotografii a doklad o zakoupení.
Pokud zákazník, jak píše, již napodzim neměl pocit, že rostlinky jsou v pořádku, pak je otázkou jak je možné, že nemá doklad pro případnou reklamaci.
Toto bychom ale samozřejmě uznali. Problém byl v tom, že jsme zjistili, dle fotografií, že rosltinky nebyly za celou dobu ( tedy cca 6 měsíců) vůbec do země vsazeny. Byly tedy přes zimu někde nějak uchovávány. Jedná se o rostliny, které jsou určeny do záhonu, nikoli pro domácí, tedy pokojové pěstování.
V tomto případě neneseme zodpovědnost, neboť nemohly být dosaženy optimální podmínky pro přezimování venku (zálivka, uskladnění, sluneční svit)
S pozdravem
Petra Štěbová
www.prodejrostlin,cz
Prodávající je v souladu s § 9 zákona o ochraně spotřebitele povinen informovat spotřebitele o tom, jak má zakoupené zboží používat, přičemž není nutné sdělovat obecně známé skutečnosti. Je-li to s ohledem na vlastnosti zboží nutné (což se domníváme, že v této věci není), poskytne prodávající spotřebiteli návod k použití.
Spotřebitel je povinen se těmito pokyny řídit. Pokud tak neučiní a chová se ke zboží jinak, než jak je s ohledem na jeho vlastnosti nezbytné, může být případná vada zboží zamítnuta s poukazem na to, že vadu způsobil sám spotřebitel (§ 2170 občanského zákoníku).
Z naší pozice jsme schopni ověřit, jaký typ rostlin spotřebitel zakoupil či jaká byla komunikace mezi ním a prodejcem ohledně jejich pěstování. Pokud by spotřebitel s rostlinami nakládal v rozporu s běžnými postupy, popř. dokonce v rozporu se sdělením prodejce, byla by společnost oprávněna reklamaci zamítnout. Pokud by se však prokázal opak, je společnost odpovědná za vadu zboží, neprokáže-li, že na zboží vada není.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.