Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51018Nedostatek informací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.06.2021, před 4 lety

Rudolf Reiter

Znění stížnosti

Dobrý den,
1.6 jsme si na pobočce Blue Style v Letňanech zakoupili zájezd do Řecka na ostrov Rhodos s tím, že když jdete do cestovky tak počítáte, že veškeré důležité informace vám sdělí pracovník na pobočce. Na všechno jsme se zeptali několikrát, co všechno je potřeba mít,sehnat nebo vyplňit. O QR kodu, který musíte mít 24h před odletem, a bez kterého vám ani do Řecka nevydají letenky nám nikdo nic neřekl, a už vůbec že bez něj neodletíme. Bylo nám jen řečeno, že musíme mít PCR testy a certifikát. Do emailu nám přišla pouze smlouva a o QR kodu opět nic. V pobočce na letišti nám také řekli, že nás při koupi a zaplacení zájezdu měli o této nezbytné věci informovat, a poslat email s instrukcemi. Letenky nám také nebyli ochotni přesunout na druhý den, takže jsme museli zaplatit 13 800 Kč za nové, a to ještě přibudou položky za zavazadla a transfer z letiště na Rhodosu do hotelu, a ještě se samozřejmně zkrátí dovolená o jeden den. Navíc nám bylo řečeno přímo na letišti v pobočce Blue Style, že dalších asi šest lidí dnes řeší uplně stejný problém se zájezdem na Rhodos, který si také koupili na stejné pobočce Blue Style v Letňanech.


Produkt

číslo smlouvy 01837878. Číslo letu na Rhodos z Prahy QS1113.


Požadované řešení

Plná finanční náhrada za náklady navíc.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2021 10:59, před 4 lety

Informování o potřebných cestovních dokladech je zákonnou povinností cestovní kanceláře v případě, že organizuje přeshraniční zájezd. Nesplnění informační povinnosti ohledně nezbytnosti mít u sebe některé cestovní doklady (v širším slova smyslu; do této kategorie tedy spadají např. i rodné listy, lékařská potvrzení atp.), které jsou nutné ke vstupu do cílové nebo tranzitní země (resp. dopravního prostředku, který tam směřuje), je porušením povinnosti stanovené obecně v § 5 a § 1811 občanského zákoníku, konkrétně pak v § 2528 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku. Kompletní a bezvadný informační servis je zpravidla jedním z hlavních důvodů, proč spotřebitel služeb cestovní kanceláře využívá.

Nebyl-li spotřebiteli z důvodu, že neměl kompletní cestovní dokumentaci, znemožněn vstup do cílové nebo tranzitní země (popř. dopravního prostředku, který tam směřuje), přičemž nekompletnost cestovní dokumentace byla způsobena porušením informační povinnosti ze strany cestovní kanceláře, jedná se o vadu zájezdu. Tu by měl spotřebitel reklamovat.

Dle § 2537 odst. 1 občanského zákoníku má zájezd vadu, není-li některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu poskytována v souladu se smlouvou. V tomto konkrétním případě nebyla v souladu se smlouvou poskytnuta přeprava, která je službou cestovního ruchu (dle zvláštního zákona). Cestovní kancelář totiž zpravidla obstarává vše, co je nutné pro provedení přepravy. Pokud nějaká záležitost leží mimo její působnost, musí spotřebitele informovat o tom, že tuto záležitost si musí "vyřídit sám". Tato informační povinnost se pochopitelně nevztahuje na obecně známé a běžné skutečnosti. Takovou běžnou skutečností jistě není nutnost mít ve stížnosti zmíněný QR kód potvrzující (patrně) bezinfekčnost.

Řešením požadovaným v reklamaci by mělo být dle našeho názoru poskytnutí přiměřené slevy, která se bude rovnat ceně letenek, kterou musel spotřebitel "ze svého" uhradit následující den. Rovněž je možné požadovat slevu za ztrátu jednoho dne dovolené. Kromě toho náleží spotřebiteli i náhrada újmy za narušení dovolené.

Závěrem spotřebitele upozorňujeme, že kromě výše nastíněného postupu je možné uvažovat i o alternativním postupu skrze náhradu škody. Cenu letenek, které si sám zakoupil, by mohl požadovat z titulu porušení zákonné povinnosti, kterou má cestovní kancelář (tj. informační povinnost) a kterou patrně řádně nesplnila.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2021 16:11, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2021 11:29, před 3 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.