Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
podala jsem reklamaci firmě VSP Data na robotický vysavač, myslela jsem si, že v rámci záruční doby 1 rok mi bude reklamace vyhověna vzhledem k tomu, že vysavač nebyl téměř využíván (1x max 2x za 14 dnů). Produkt se nenabíjí jak má, dříve zvládal na plné nabití cca 80 m2 a nyní nezvládne ani 20 m2! Přijde mi to tristní, vzhledem k tomu, že vysavač NEBYL používán denně a nemá za sebou ani rok života.
Učinila jsem tedy kroky pro reklamaci a reklamace mi byla zamítnuta s níže uvedeným vyjádřením
"Na zařízení byl proveden komplexní test funkčnosti podle postupů stanovených výrobcem zařízení. Během diagnostiky stavu zařízení nebyly shledány žádné závady. Zařízení splňovalo parametry uváděné výrobcem.
Podle níže uvedeného popisu problému máte pravděpodobně na mysli nižší kapacitu integrované baterie. Vysavač na jedno nabití vydrží kratší dobu v pracovním režimu, tzn. uklidí menší podlahovou plochu
V rámci testu v servisu byl ověřen i stav integrované baterie. Stav a kapacita baterie odpovídala parametrům výrobce s přihlédnutím k délce provozování zařízení (2020-09-29) a stáří baterie.
Záruční doba na funkci baterie je 24 měsíců , nevztahuje se na pokles kapacity, která je způsobena běžným užíváním.
Na baterii se vztahuje doba životnosti v délce šesti měsíců, jedná o spotřební materiál."
Přeji si provést opravu v záruce. Trvám na tom, že snížení kapacity za cca 6 měsíců užívání může být o celých 65 % i více.
Reklamy Xiaomi Mi Robot Vacuum
Výměna baterie v záruční době.
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se podle § 2167 písm. b) občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. I na samotnou baterii je záruka 24 měsíců, samozřejmě se musí přihlížet k tomu, že některé typy baterií jsou spotřební a nejdou nabíjet, jejich životnost tedy nemusí dosahovat celé délky záruční doby. Na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Dle judikátu Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Občanský zákoník stanovuje, že kupující je oprávněn reklamovat vady, které se u spotřebního zboží vyskytnou v době dvaceti čtyř měsíců od koupě produktu. Tento paragraf se však nevztahuje na životnost baterií a akumulátorů. Snižování kapacity totiž není vadou, ale přirozenou vlastností baterie. Životnost i kapacita baterie je nejčastěji spjata s počtem nabíjecích cyklů, ale i se způsobem nabíjení, vybíjení a uskladnění. Výrobce má ve svých servisnich procesech nastaven parametr minimalne 90% kapacity po dobu 6 měsíců a samozrejmě 24 měsíců na tzv žívotnost, čili funkčnost baterie. Navíc u tohoto typu přístroje rozhodně nelze předpokládat přímou úměru mezi velikostí uklizené plochy a skutečnou aktuální kapacitou baterie, neboť přístroj si sám řídí režim úklidu, rezervu kapacity na bezpečný dojezd do dokovací nabíjecí stanice a podobně. Nicméně v rámci zákaznické vstřícnosti nabízíme zákaznici kontaktovat nás přímo na lhoták@vspdata.cz , zkusíme vyjednat u výrobce výjimku. Hezký den Jindrich Zítek, ředitel společnosti
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Mé žádosti bylo vyhověno. Baterie opravena v záruce. Děkuji všem stranám.