Společnost


POTTO Consulting s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5103Neuznaná reklamace- záměna dokladů k telefonu Sony XPERIA ION červené Barvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 12 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.11.2014, před 10 lety

Martina Badanovičová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 18.6.2013 jsem si zakoupila od společnosti POTTO Consulting s.r.o. Mladá Boleslav 1, IČO. 24829293. Mobilní telefon Sony LT 28h ION červené barvy prostřednictvím eshopu. Daňový doklad č.0846 na dobírku za 7430,-Kč + poštovné 190,-Kč. Celkem 7620,-Kč. Mobilní telefon jsem používala do 15.7. 2013. Ten den mi můj operátor zdělil , že se jedná o kradený přístroj a že se mám obrátit na POLICII ČR. Manžel tento telefon odvezl neprodleně na prodejnu a dožadoval se vysvětlení. Prodejce telefon odeslal na reklamaci a byl sepsán protokol. Doba reklamace trvala 60dní a stále jsem musela volat já , protože firma mi nebyla schopna podat žádné informace ani mne kontaktovat. Při vyzvednutí mobilu po 60 dnech mi bylo zděleno, že reklamace se zamítá - jiné výrobní číslo mobilního telefonu a jiné na dokladech.Prodejce mne osočil , že jsem si mohla přístroj a doklady vyměnit sama. Poté jsem přístroj odevzdala na Policii ČR. Vyšetření celého případu trvalo 7 měsíců. Já jsem neměla ani peníze ani mobilní telefon. Vše se vysvětlilo. Dle protokolu od Policie ČR v Praze, si stejný mobilní telefon zakoupil zákazník měsíc po mne přímo v prodejně v Praze.Ten mu byl následně odcizen a on vše nahlásil na Policii v Praze. Poté se mi zablokoval můj telefon o cca 150km dál. Svůj mobil jsem nemohla používat rok a stále nepoužívám. Nemám platné dokumenty a nemohu uplatnit na novou věc záruku. Prodejce nekomunikuje, odkazuje se na email., který ani není jejich.Nemá zájem celou věc řešit. Mohu vše řešit právní cestou. Nereagoval ani na výzvu POLICIE ČR k podání vysvětlení ani na dopisy od právního zástupce.Ráda bych znala Vaše stanovisko , jak v této věci postupovat. Jsem rozhodnuta celou věc postoupit soudu, pokud ze strany obchodníka nedojde ke smírčímu kroku.Po těchto zkušenostech ,bych ráda volila odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Produkt

Sony XPERIA ION LT28h červené barvy moje doklady IMEI 353448054704642 a doklady k mému telefonu používá druhý zákazník , kterému byl přístroj odcizen a ty jsou IMEI 353448054704774. Prokazatelně došlo k záměně dolkadů na prodejně před koupí obou telefonů.


Požadované řešení

Ráda bych řešila tuto situaci následovně. Odstoupením od smlouvy a vrácení celého obnosu + poštovného. Telefon nemohu používat, nemám platné dokumenty , nemám na věc záruku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.1.2015 14:12, před 10 lety

Pokud se vada (rozpor v označení přístroje a dokladů) projevila v šesti měsících od převzetí věci a prodávající neprokázal, že by zboží bylo dodáno spotřebiteli ve shodě s kupní smlouvou, tedy bez vad, považuje se tento rozpor za existující již při převzetí věci. Jedná se o právní vyvratitelnou domněnku, která připouští důkaz opaku. Důkazní břemeno nese prodávající. Skutečnost, pro kterou je v zákoně stanovena domněnka, jež připouští důkaz opaku, má soud za prokázánu, pokud v řízení nevyšel najevo opak.

V tomto případě by se dalo dovodit, že spotřebitelce vzniklo právo na odstoupení od kupní smlouvy, protože vada je na zboží přítomná a nebyla odstraněna v zákonné lhůtě pro vyřízení reklamace. K odstoupení doporučujeme doložit protokol od Policie ČR. Korespondenci doporučujeme zasílat doporučeně, nejlépe s dodejkou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2015 09:30, před 10 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.