Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dlouhodobě jsem uživatelem čokolády Nestlé - studentská pečeť která má na obalu uvedeno že se jedná o čokoladu mléčnou, hořkou nebo hořko-mléčná při posledním nákupu jsem zjistil, že má úplně jinou chuť, proto jsem šel jse, šel do obchodu Kaufland, kde jsem si nechal zavolat manažera a ptal jsem se ho proč nemá chuť čokolády, on otočil obal a četl mi z druhé strany složení, kde je uvedeno, že se jedná o kakaovou hmotu, což je v rozporu s přední stranou, kde je uvedenou, že se jedná o čokoládu. Přitom cena je stejná jako čokoláda-kakaová hmota. To znamená, že se jedná o klamavou reklamu, myslím že společnost Vašeho formátu by se neměla snižovat k takovým praktikám.
s pozdravem Jan Kuíček
Uvést označení do souladu s obsahem uvedeným na čelní straně
|
Tweet |
Požadavky kladené na např. cukrovinky, kakaový prášek a směsi kakaa s cukrem, čokoládu a čokoládové bonbony stanovuje vyhláška Ministerstva zemědělství ČR č. 76/2003 Sb.
V této vyhlášce jsou mj. stanoveny požadavky na složení nebo na označování daného zboží. Neznáme sice přesné okolnosti daného případu, zejm. doslovné označení výrobku a jeho konkrétní složení, nicméně údaje uvedené na obalu tak, jak je prezentováno ve stížnosti, nemusí být nutně zavádějící. Čokoláda je totiž potravina vyrobená z kakaových součástí, přírodních sladidel, sladidel nebo jejich kombinací (dále jen "sladidel"), přídatných látek nebo látek určených k aromatizaci, popřípadě z dalších složek. Zároveň čokoláda musí vyhovovat požadavkům uvedeným v příloze č. 9 vyhlášky Ministerstva zemědělství ČR č. 76/2003 Sb.
V případě podezření ze spáchání nekalé obchodní praktiky, která by mohla spočívat v klamavém označením výrobku, může spotřebitel zvážit podání podnětu České obchodní inspekci.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.