Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, na MALL.cz jsem objevil v oddělení "akce dne" reklamní banner inzerující reproduktor JBL Partybox Go za 1.890,-Kč. Po kliknutí na odkaz jsem vložil zboží do košíku, ale všimnul jsem si že tam naskočila zcela jiná cena, a to 8.390,-. Vytvořil jsem objednávku na tuto cenu, ale požádal jsem obchodníka Mall, aby mi fakturu opravil na inzerovanou částku, poté jsem chtěl zaplatit převodem. Odmítli s tím, že se jednalo o chybu a že mám smůlu. Po určité době reklamu skutečně změnili. Mám ale printscreen původního banneru. Když jsem trval na svém, odepsali, že za těchto podmínek nemají ani oni, ani jejich dodavatelé výrobek skladem a že nejsou schopni ho dodat. Přitom ho mají skladem v dostatečném množství. Cena sice byla nízká, ale už se mi takto párkrát podařilo zakoupit pěkné zboží, tedy to, že by to mohla být chyba mne nenapadlo, naopak jsem si myslel, že konečně udělali nějakou pravou slevu. Mám nárok na dodání zboží za inzerovanou cenu? Děkuji
JBL Partybox Go
Dodání inzerovaného zboží za inzerovanou cenu
|
Tweet |
Domníváme se, že mezi stranami platně nevznikla smlouva o koupi zboží. Tento závěr dovozujeme z § 552 občanského zákoníku, dle kterého se nejedná o právní jednání, nebyla-li zjevně projevena vážná vůle.
Pokud prodávající původně nabízel určité zboží za výrazně levnější cenu, než je jeho cena obvyklá, a navíc po přidání zboží do košíku se zobrazila cena jiná (pro výrobek obvyklá), mělo být tzv. průměrnému spotřebiteli (tj. spotřebitel v rozumné míře opatrný a pozorný) zřejmé, že není vůlí prodávajícího uzavřít s ním kupní smlouvu o koupi zboží za původně inzerovanou cenu, ale za cenu několikrát vyšší.
Podle nás by spotřebitel měl předpokládat, že se (v případě inzerce výrazně nižší ceny) jedná o technickou či jinou chybu vzniklou při zadávání objednávky. Nerozhodné přitom je, zda tato chyba byla na straně podnikatele nebo spotřebitele, rozhodné je, zda spotřebiteli mohlo a mělo být zřejmé, že jde o chybu. V tomto případě se přikláníme k názoru, že to spotřebiteli zřejmé být mohlo (upozorňujeme však strany sporu, že jde jen o náš nezávazný právní názor, který se vztahuje ke skutkovému stavu popsanému ve stížnosti).
Na druhé straně však nelze celou věc přejít s pouhým konstatováním, že šlo o "technický nedostatek". Označit zboží správnou a konečnou cenou je povinností prodávajícího a její nesplnění může být přestupkem dle zákona o ochraně spotřebitele. Za takový přestupek hrozí prodejci pokuta. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážený pane Hanzle,
v úvodu bych se Vám chtěla omluvit za nepříjemnosti, které Vám touto chybou byly způsobeny.
Ráda bych ověřila veškeré podklady k dané stížnosti, včetně komunikace směrem k Vám a z toho důvodu bych Vás ještě požádala o doplnění čísla Vaší objednávky či faktury.
Prověřím veškeré kroky kolegů a také návrh řešení, který Vám byl nabídnut.
Děkuji a přeji Vám hezký den.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
Dobrý den, číslo objednávky je 129406649. Konverzace:
Dobrý den,
na Vašich stránkách je jako akce dne inzerován JBL Partybox za 1890,- Kč, ale při vložení do košíku se mi načte cena přes 8.000,-. Prosím Vás o opravu ceny na inzerovanou. Posílám odkaz na akce dne a printscreen obrazovky.
Děkuji, s pozdravem
Dobrý deň,
Vážený zákazník, ďakujeme za váš email. Váš požiadavok preverujeme na príslušnom oddelení a budem vás v najbližšej dobe informovať. Prajem pekný deň
Dobrý deň,
Vážený zákazník ospravedlňujeme sa išlo o technickú chybu na webe a teda cena tovaru je 8390 kč. Chybu sme na webe opravili.
Dobrý den pane M...,
ne tak rychle. Jsem Váš dlouholetý zákazník a zatím jsem byl spokojen. Snad se to nyní nezmění. Inzerovali jste výrobek za určitou cenu. Za tu cenu to chci koupit. Mám na to právo. Nemohl jsem předpokládat, že se jedná o chybu, protože jinde se ta cena pohybuje kolem necelých 6000Kč a velké slevy jsou u Vás a na jiných eshopech vzácné, ale normální a běžné. Mám na výrobek vytvořenou objednávku, prosím o opravu faktury na původně uvedenou částku. Mám printscreen obrazovky a uloženou webovou stránku s původní reklamou. Vyhovte mi, neproděláte a budete mít spokojeného zákazníka. Jinak se budu muset bohužel obrátit na ČOI.
Dobrý den,
ještě jsem neobdržel odpověď. Jak to s mou žádostí vypadá? Děkuji
velice se omlouváme, zboží z Vaší objednávky č. 129406649 , bohužel není za daných podmínek dostupné na našem skladě ani u žádného z našich dodavatelů.
U sdělení byla uvedená nesprávná cena za kterou nejsme schopni zboží dodat.
Přijměte prosím od nás jako omluvu za vzniklou situaci slevový poukaz ve výši 300 Kč.
Unikátní slevový kód: ...
Platnost kódu do: 03/09/2021
Minimální hodnota nákupu je 400 Kč.
Více informací o uplatnění slevových poukazů naleznete na našich stránkách http://www.mall.cz/slevove-poukazy.
Děkujeme za pochopení a přejeme příjemný den.
S přátelským pozdravem,
S ohledem na výše uvedené vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.