Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Dobrý den,
28. ledna 2021 jsem v AAA auto zakoupil Chevrolet Captiva rok vyroby 2011 za 169 677 Kč. Automobil měl najeto 127 110 garantovaných kilometrů. Automobil jsem důkladně prošel s přizvaným automechanikem, který provedl kompletní kontrolu vozu. Automobil se zdál v pořádku.
Při prvním oteplení počasí koncem dubna jsem zjistil, že klimatizace nechladí. Automobil je v základní výbavě klimatizací vybaven. V lednu se to samozrejmě zjistit nedalo, tedy se jedna o skrytou zavadu. Jel jsem do autoservisu, aby zjistili co je příčinou. Zjitili, ze nepracuje kompresor klimatizace. Po zjištění této závady jsem jel vůz reklamovat do autobazaru AAA auto v Olomouci, kde jsem auto v lednu zakoupil. Reklamace byla ochotně přijata a byl jsem přijímacím technikem ujišťován, že je to opravdu skrytá vada a že autobazar bude jistě ochoten se mnou tuto záležitost vyřešit ku spokojenosti obou stran. Dohodli jsme se na tom, že by autobazar uhradil cenu opravy. Sepsali jsme potřebné protokoly.
Po krátké době mi přišel z autobazaru doporučený dopis, ve kterém mi oznamují, že reklamace byla zamítnuta. Důvodem je prý stáří vozu a opotřebení dotčených součástek.
Pravdou je, že kdybych v lednu zjistil, že klimatizace nechladí, tak bych si to auto nekoupil. Předpokládejme, že bych auto kupoval v červenci. Jak by AAA auto reagovalo na reklamaci, když bych při prvním ochlazení zjistil, že auto netopí. S nechladící klimatizací je to, dle mne, stejné.
Chevrolet Captiva rok výroby 2011, při koupi najeto garantovaných 127 110 km. Benzínový motor 2,4 l,123 KW. V dobe reklamace 2. května 2021 najeto 129 116 km. Datum první registrace 28,09,2011.
Výměna kompresoru klimatizace byla autorizovaným servisem Moto Morava s.r.o. v Olomouci odhadnuta na 25 000 Kč a to při použití neoriginálního náhradního dílu. Originální kompresor stojí více jak 40 000 Kč. V reklamaci požaduji kompenzaci finančních nákladů na opravu vadného kompresoru.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se spotřebitel obrátit na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.