Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Rád bych upozornil na arogantní jednání přijímacího technika na pobočce vašeho servisu v Ústí n.L.
Byl jsem tam celkem 3x,poprvé jsem objednával výměnu rozvodového řemenu,který mi doporučil technik v servisu Huyndai,pobočka Teplice.
Objednával jsem se na 25.5.2021.
Technik v Ústí n.L. mi volal,že žádný řemen na rozvodech není,že je tam řetěz.Znělo to tak,že mi málem vynadal.
Když jsem tam v domluvený termín přišel,řekl mi,že objednávku zrušil,
potřeboval jsem ale výměnu dalších dílů.
Objednal jsem se tedy na 3.6.2021,s tím,že budu potřebovat výměnu ložiska
a hadice k chladiči klimatizace.Domluvili jsme se,že díly seženu sám.
Toho dne mi přišla sms,abych si vozidlo vyzvedl a zaplatil částku 1634Kč
za opravu.Nic ovšem opraveno nebylo,beru tedy,že je to částka za zjištění
závad,protože mi technik opět arogantně sdělil,že vozidlo je v katastro-
fálním stavu a nejsou na něj díly.
Díly samozřejmě seženu,chci vozidlo nechat opravit,ale takové jednání
mi připomíná bývalou Mototechnu,kde byl zákazník prosebníkem.
Děkuji za případné vyřízení,
hezký den přeje
Karel Šťastný
(kontaktní údaje viz referenční údaj)
Jedná se o vozidlo HUYNDAI MATRIX,r.v.2010,v.č.NLHPM81UP9Z049104,r.z.5U92188
Nevím,proč bych měl platit zjištění závady,když chci vozidlo opravit.
|
Tweet |
V tomto případě strany uzavřely smlouvu o dílo. Ze zákona vyplývá, že si strany můžou sjednat, že objednatel (spotřebitel) opatří věc potřebnou k provedení díla (tedy že dodá náhradní díly).
Podnikatel může odstoupit od smlouvy jen ze zákonných nebo smluvních důvodů. Zákonný důvod v tomto případě není dán a smluvní pravděpodobně také ne (jistotu tomuto tvrzení by dodalo jedině znění konkrétní smlouvy). Podnikatel (zhotovitel) nemůže jednostranně odstoupit od smlouvy na základě toho, že není schopen obstarat náhradní díly, když se při uzavírání smlouvy strany dohodly na tom, že spotřebitel náhradní díly dodá. Spotřebitel tedy může trvat na tom, aby servis vozidlo opravil jak bylo původně sjednáno. V opačném případě by se ze strany autoservisu jednalo o podstatné porušení smlouvy a spotřebitel by tak mohl odstoupit od smlouvy. V takovém případě by mu odpadla povinnost hradit poplatek za zjištění závady (za tzv. diagnostiku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.