Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51076Poukaz TAVEL SAFE + nevrácené peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 28 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
07.06.2021, před 4 lety

Monika Machulková

Znění stížnosti

Dobrý den, v loňském roce jsme měli odletět na dovolenou do Egypta. Ta se nekonala z důvodu Covidu. Zájezd byl ze strany Blue Style zrušen a nám nabídnuto - storno zájezdu nebo výhodný voucher (TRAVEL SAFE+). Přistoupili jsme na voucher s tím, ze si vybereme dovolenou na rok 2021. Nikdo nás neupoučil ani zřetelně nevyjasnil, že tu nejde o obvyklý voucher, ale naopak o napálení klienta. Vlastně nás společnost neinformovala vůbec o ničem. Byli jsme záměrně uvedeni v omyl! Vůbec jsme v tu chvíli netušili, že už nikdy neuvidíme své peníze! Dovolenou za tento "skvělý voucher" jsme si sice vybrali, ale podmínky pro vycestování jsou pro nás stále nepřijatelné.
Rozhodli jsme se tedy dovolenou zrušit. Přišlo nám vyúčtování storno poplatku ve výši téměř 10.000 Kč. Storno jsme tedy potvrdili a do formuláře zadali číslo účtu, na které chceme peníze zaslat. Peníze nám ovšem nepřišly a opět nám byl zaslán mailem voucher, o který ale nemáme zájem. Blue Style odmítá cokoli řešit, neakceptuje důvody odmítnutí vycestovat což jsou obavy z covidu. Vlastně chce nejspíš jen naše peníze. Tak to na nás působí. Zaplatili jsme pokutu za storno zájezdu a nemáme vůbec nic, jen voucher v nižší ceně, který nechceme využít a který má ještě ke všemu omezenou platnost do 31.10.2021.


Produkt

voucher TRAVEL SAFE +


Požadované řešení

Jediné, o co nám jde, je vrátit nám NAŠE peníze investované za nákup zájezdu. Nestojíme už opravdu o žádný voucher.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2021 13:26, před 4 lety

Je-li smlouva o zájezdu zrušena z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti, má pořadatel možnost poskytnout spotřebiteli vratku ve formě voucheru i bez souhlasu spotřebitele. Voucher poskytnutý spotřebiteli namísto peněz bez jeho výslovného a informovaného souhlasu však musí splňovat kritéria upravená speciálním zákonem (z. č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu - tzv. lex voucher). Na druhé straně pořadatel nesmí (v situaci, kdy je smlouva zrušena z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti) požadovat proplacení odstupného (stornopoplatky).

Kromě "zákonného" typu voucheru nabízí někteří pořadatelé zájezdů i své vlastní "smluvní" typy voucherů. Tyto "smluvní" typy voucherů je sice možné nabídnout, zdůrazňujeme ovšem, že jde o nabídku k dohodě. Spotřebitel by proto musel tento "smluvní" voucher dobrovolně a výslovně přijmout, přičemž pořadatel cestovní kanceláře by musel spotřebitele zřetelně a jasně poučit:

- o vlastnostech voucheru (tzn. uvést, že nejde o voucher s parametry dle zákona lex voucher),
- o právu spotřebitele tento voucher odmítnou a
- o právu spotřebitele požadovat vrácení všech plateb ve formě peněz, pokud pořadatel zájezd ruší.

Pokud spotřebitel nebyl takto poučen, byl uveden v omyl a uzavřená smlouva (tzn. jednání, kterým spotřebitel akceptoval "smluvní voucher") je v souladu s § 583 občanského zákoníku neplatná. Neplatnost má za následek, že spotřebitel by mohl žádat vrácení peněžních prostředků zaplacených za původní zájezd, a to v jejich plné výši. Platí totiž, že pokud bylo právní jednání (vystavení "smluvního voucheru") neplatné, byla neplatná i všechna právní jednání navazující na toto ("první") neplatné právní jednání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz Spotřebitel se v případě další konzultace může obrátit na bezplatnou poradnu časopisu dTest na tel. čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2021 14:36, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2021 16:01, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.