Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od Zhotovitele smlouvy o dílo na Dodávka a montáž včetně uvedení do provozu plynového kondenzačního kotle BAXI DUO-TEC COMPACT jsem obdržel konečnou cenovou nabídku na 64.650,- Kč, kdy již neproběhla žádná další komunikace a upřesnění prací či konečné ceny. Firma chtěla uhradit 68200 (t.j cca o více jak 5%) bez bližší specifikace za zvýšení ceny. Odůvodněním, že tam byl doplňkový materiál. Jenže nejsem topenář a nevěděl jsem, že tam budou dávat magnetický filtr, nějakou chemii a pod..
Ve smlouvě o dílo se uvádí v bodě 5.4, že Zhotovitel může jednostranně zvýšit cenu díla, tak je toto možné učinit pouze před zahájením prací. Následně již cena jednostranně být měněna nemůže. Jenže nic takového se nestalo.
Plynový kondenzační kotel BAXI DUO-TEC COMPACT
Vrácení rozdílu ceny 3550Kč, nebo návrh na části rozdílu.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně.
Pokud byla uzavřena smlouva, kde byla smluvena určitá cena, je možné ji změnit zásadně pouze tehdy, dohodnou-li se na tom strany (§ 1759 občanského zákoníku). Jedinou výjimku představuje dopředu smluvená, včas oznámená a bezplatnou výpověď závazku umožňující tzv. jednostranná změna (§ 1752 občanského zákoníku). Pokud bylo smluveno, že jednostrannou změnu lze provést pouze před zahájením prací, nelze tuto změnu provést po jejich zahájení, neboť by šlo o jednání v rozporu se smluvními povinnostmi stran.
V případě, že spotřebitel na změnu obsahu závazku (= ceny za dílo) nepřistoupí, má právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.