Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
CK v loňském roce využila mé neznalosti problematiky cestovního ruchu a možností odstoupení od smlouvy a ještě před nabytím platnosti zákona tzv. "Lex Voucher" mi v e-mailové komunikaci "vnutila" svůj voucher. E-mail s nabídkou poukazu začínal červeným rámečkem a červeným textem s informací o paragrafu 2536, který v případě zásahu vyšší moci (v případě loňského roku coronavirová pandemie) "zaručuje" vracení peněz z objednaného a následně zrušeného zájezdu.
Poukaz je záměrně vydán s textem, že byl vydán na základě odstoupení od smlouvy dle paragrafu 2533 což bylo v dané celosvětové situaci nesmysl!
Nyní CK odmítá vyplatit peníze, jelikož za daných podmínek a bezpečnostní opatření s dopadem na naše zaměstnání není možné poukaz uplatnit.
TravelSave+ CK Blue Style
Vrácení celé nominální hodnoty poukazu na zájezd ve výši 53650 Kč.
|
Tweet |
Došlo-li k nabízení smluvního voucheru "TravelSafe" ještě před tím, než zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (zjednodušeně "lex voucher"), vstoupil v platnost, jedná se o nabídku na uzavření dohody mezi spotřebitelem a pořadatelem. Pořadatel tímto svým jednáním v podstatě nabízí spotřebiteli, aby se vzdal svého práva na vydání peněžních prostředků, a namísto toho akceptoval časově omezený voucher, který v případě nevyužití propadá.
Jelikož je evidentní, že jsou takovou dohodou zkráceny spotřebitelova práva, musí být spotřebitel před uzavřením takové dohody řádně a jednoznačně poučen o následcích akceptace pořadatelovy nabídky. Zejména je důležité, aby veškeré sdělování informací od podnikatele ke spotřebiteli bylo činěno srozumitelně, jasně a transparentně. Ve vzájemné komunikaci by nikdy nemělo zaznít nic, co by mohlo být způsobilé průměrného spotřebitele zmást nebo uvést v omyl.
Jestliže komunikace byla vedena nejednoznačně a nevyplynulo z ní, že spotřebitel má nárok:
- odmítnout nabízený smluvní voucher a
- ve smluvním vztahu setrvat (a vyčkat, než zájezd případně zruší sám pořadatel),
- popř. od smlouvy rovnou odstoupit,
jedná se podle nás o zavádějící obchodní sdělení, které může spotřebitele uvést v omyl o rozhodujících okolnostech. Jedná-li spotřebitel v omylu, je jeho jednání neplatné. Pokud tedy spotřebitel v omylu přijme nabízený smluvní voucher, je tato akceptace neplatná. Z tohoto důvodu by měl spotřebitel nárok na vrácení peněz i přes to, že voucher v minulosti přijal.
Pokud by spotřebitel řádně informován, jde o platnou dohodu stran o formě, ve které podnikatel spotřebiteli vrátí veškeré platby, které spotřebitel uhradil za zájezd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Rovněž se spotřebitel může obrátit na naši bezplatnou poradenskou linku 299 149 009.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.