Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
k Vánocům 2020 jsem dostala tepláky z MartesSport, které mi nevyhovují a nesedí. Po svátkách v lednu jsem šla do kamenné prodejny zkusit tepláky vyměnit, nicméně, kvůli covidu bylo zavřeno. V březnu se obchody otevřely (dětské oddělení), když jsem šla na konci března zkusit tepláky vyměnit, bylo mi řečeno, že tepláky nepatří do dětského oddělení a mám přijít, až se otevře dámské oddělení. Přišla jsem v květnu po otevření obchodů do kamenné prodejny znovu (tepláky byly zakoupeny na pobočce v Chomutově, nicméně, žiji a pracuji v Praze, proto jsem šla do prodejny v Praze). Na této prodejně mě pan prodavač znovu vyhodil s tím, že tepláky musím vrátit na pobočce, ve které byly původně koupeny. Mezi tím jsem byla v nemocnici, díky tomu na pracovní neschopnosti, tepláky jsem měla doma v Praze a nemohla jsem se do Chomutova dostat ihned den po otevření obchodů. Poté, co to bylo možné, jsem jela do Chomutova kvůli výměně tepláků, kde mě paní prodavačka opět vyhodila s tím, že jdu pozdě.
Sice nerozumím tomu, proč pobočky po ČR nedokáží spolupracovat, ale respektuji to. Co se mi ale nelíbí je neochota personálu. Covid zahýbal se vším, proto nerozumím tomu, proč je problém si tepláky vyměnit za jiné nyní, když to dříve nebylo možné.
Tepláky jsou v hodnotě 800 Kč, ale jde mi o princip.
Děkuji za vyřízení požadavku.
S pozdravem
Tereza Hlavatá
Tepláky Lady Melian, Dark grey melange, size XL
Výměna zboží nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Při vrácení zboží, které bylo zakoupené v běžném kamenném obchodě, neexistuje zákonné právo cokoliv vrátit zpět bez udání důvodu. Možnost vrátit či vyměnit zboží je ve velkých obchodech sice obvyklá, není to však povinností podnikatele. Na výměnu či vrácení zboží spotřebitelce tedy ze zákona neplyne právní nárok, jedině kdyby to prodejce garantoval nad rámec zákona ve svých obchodních podmínkách. Pokud se však prodejce zavázal při uzavírání kupní smlouvy, že lze zakoupené zboží vyměnit či vrátit, pak je povinen svůj závazek splnit.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící v Polsku, má spotřebitelka možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.