Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51128Byl mi vydán jiný poukaz, než na kterém jsme se domluvili

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.06.2021, před 4 lety

Josef Kříž

Znění stížnosti

Dobrý den, před rokem nastala těžká situace na základě níž byl cestovkám povolen výdej voucherů namísto zrušených zájezdů. To se týkalo i mně. Bohužel po komunikaci s invií jsem na voucher přistoupil. Až nyní po roce, kdy jsem poukaz chtěl uplatnit, jsem se dozvěděl, že se jedná o poukaz s úplně jinými podmínkami, než se kterými jsem ho přijal. Informace, které mi dali byly neúplné (neodpověděli na moje otázky, přestože jsem zdůraznil, že je to pro mě důležité) a zmatečně podané. Byl jsem přesvědčen, že dostávám poukaz dle lex voucher v tomto mém přesvědčení mě utvrdilo, že když jsem poukaz dostal, v poučení se psalo o lex voucher (proč, pokud tento poukaz s lex voucher nic společného neměl?) Jsem přesvědčen, že jsem byl uveden v omyl a rád bych dostal poukaz podle lex voucher nebo peníze, které jsem zaplatil.


Produkt

poukaz na plavbu od CK PT TOURS


Požadované řešení

lex voucher nebo peníze, které jsem zaplatil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.6.2021 17:18, před 4 lety

Při řešení předpokládáme, že jde o zájezd s termínem konání od 20. února 2020 do 31. srpna 2020.

Je-li smlouva o zájezdu zrušena z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti (např. pandemie), má pořadatel možnost poskytnout spotřebiteli vratku ve formě voucheru i bez souhlasu spotřebitele. Voucher poskytnutý spotřebiteli namísto peněz bez jeho výslovného a informovaného souhlasu však musí splňovat kritéria upravená speciálním zákonem (185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, [zjednodušeně také jen "lex voucher"]). Na druhé straně pořadatel nesmí (v situaci, kdy je smlouva zrušena z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti) požadovat proplacení odstupného (stornopoplatky).

Kromě "zákonného" typu voucheru nabízí někteří pořadatelé zájezdů i své vlastní "smluvní" typy voucherů. Tyto "smluvní" typy voucherů je sice možné nabídnout, zdůrazňujeme ovšem, že jde o nabídku k dohodě (a tyto "smluvní vouchery" nelze spotřebiteli vnutit). Spotřebitel by proto musel tento "smluvní" voucher dobrovolně a výslovně přijmout, přičemž pořadatel cestovní kanceláře by musel spotřebitele zřetelně a jasně poučit:
- o vlastnostech voucheru (tzn. uvést, že nejde o voucher s parametry dle zákona lex voucher),
- o právu spotřebitele tento voucher odmítnou a
- o právu spotřebitele požadovat vrácení všech plateb (pokrácených o odstupné) ve formě peněz, pokud pořadatel zájezd ruší.

Pokud spotřebitel nebyl takto poučen, byl uveden v omyl a uzavřená smlouva (tzn. jednání, kterým spotřebitel akceptoval "smluvní voucher") je v souladu s § 583 občanského zákoníku neplatná. Neplatnost má za následek, že spotřebitel by mohl žádat vrácení peněžních prostředků zaplacených za původní zájezd. Mimo to je na zvážení dozorového orgánu, zda uváděním spotřebitele v omyl není naplněna nekalá obchodní praktika. Dozorovým orgánem je v tomto případě Česká obchodní inspekce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz Spotřebitel se v případě další konzultace může obrátit na bezplatnou poradnu časopisu dTest na tel. čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2021 15:46, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2021 16:37, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.