Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30. 10. 2014 jsem dala mobilní telefon k reklamaci do prodejny v Mladé Boleslavi. Do 30. 11. 2014 se mi stále nikdo neozval, tak jsem 1. 12. 2014 zašla do prodejny se sama zeptat a i s tím, že požaduji ze zákona odstoupení od kupní smlouvy. Zaměstanec Electro Worldu mi řekl, že zavolá manažerku a peníze mi budou vráceny. Manažerka mi oznámila, že mobilní telefon dorazil už 27. 11. 2014 a to, že mě nikdo nekontaktoval není její věc. Mobilní telefon jsem si musela převzít ikdyž jsem to odmítla.
mobilní telefon Samsung
Požaduji vrácení peněz za nedodrženi termínu.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že konec lhůty připadl na sobotu, posledním dnem pro vyřízení reklamace bylo podnělí 1.12. Pokud v tento den byla reklamace vyřízena, reklamace se považuje za vyřízenou a není možné odstoupit od kupní smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace.
Obecně je ale povinností prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Cit. rozhodutí Nejvyššího soudu ze dne 27. 7. 2011, sp. zn. 33 Cdo 3228/2009:
Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady.
Společnost Electro World s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Na žádost společnosti jsme stížnost znovu otevřeli, aby mohla připojit své vyjádření.
Vážená paní Slavíková,
připadne-li třícátý den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek je posledním dnem lhůty nejblíže následující pracovní den, což bylo v tomto případě pondělí 1.12.2014.
Samozřejmě je naší povinností podle rozhodnutí Nejvyššího soudu spotřebitele informovat o vyřízení reklamace.
V tomto případě, byly však všechny zákonné povinnosti splněny.
S pozdravem a poděkováním za podnět
Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World
Vzhledem k tomu, že se spotřebitelka k případu již delší dobu nevyjádřila, žádáme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Protože služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.