Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51147Nevpusteni na palubu letadla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2021, před 4 lety

Alena Kudrnova

Znění stížnosti

Dnes 10.6. nebyl na palubu letadla z parize CDG do prahy vpusten pasazer s platnym negativnim antigenim testem. Zamestnanec letecke spolecnosti CSA tvrdil, ze FR obcane jsou povinni predlozit PCR test, coz nesouhlasi s informacemi Ministerstva zahranici CR. Zminovany pasazer byl schopen pres stranky CSA najit oficialni informace o tom, ze antigeni test staci, ale zamestnanec letecke spolecnosti na ne nedbal a ani nekontaktoval sveho nadrizeneho, aby si spravnost sveho pocinani overil. S leteckou spolecnosti CSA, u ktere byla letenka zakoupena neni mozne okamzite situaci resit. Bylo nutne zaplatit zmenu letenky a to na dalsi den i presto, ze pasazer mel vsechny potrebne dokumenty v poradku a pochybila osoba na gate. Kdyz jsem zadala o zmenu zdarma, nebylo mi vyhoveno a operator me odmitnul prepojit na manazera zakaznicke linky, protoze pry se zakazniky nekomunikuje. Presunem letu vznikly dodatecne naklady na zmenu letenky, dopravu na/z letiste a ubytovani v Praze i Parizi. .


Požadované řešení

Pozaduji proplaceni vsech dodatecnych nakladu, ktere kvuli vylouceni z letu vznikly a take pisemnou omluvu letecke spolecnosti


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.6.2021 17:43, před 4 lety

Jestliže je nástup na palubu odepřen cestujícím proti jejich vůli a není-li odepření nástupu odůvodněno zákonným důvodem (např. nesplnění opatření přijatých v souvislosti s pandemií nemoci COVID-19), provozující letecký dopravce cestující neprodleně odškodní a poskytne jim nutnou součinnost (pomoc).

Při výpočtu odškodného se postupuje podle pravidel vymezených v čl. 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 ze dne 11. února 2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů. Nařízení je dostupné zde: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32004R0261&from=CS.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Pokud mezi cestujícím a tuzemským leteckým dopravcem vznikne spor ohledně práv a povinností z přepravní smlouvy, je cestující oprávněn podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR) u České obchodní inspekce. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.