Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dne 25. 5. 2021 mi byla vystavena faktura č. 785583272 na částku 599 Kč za zúčtovací období 25. 4. 2021 - 24. 5. 2021. Jedná se o hlasové telefonní služby k mému telefonnímu číslu. Částka odpovídá běžnému měsíčnímu provozu telefonního čísla a platil jsem ji každý měsíc.
Dne 28. 5. 2021 jsem přešel se svým telefonním číslem k operátorovi O2. Měla by mi být tedy částka ponížena o období, kdy jsem telefonní číslo u společnosti Vodafone nevyužíval (a ani jsem nemohl).
Od 28.4.2021 do 24.5.2021 mi tedy byla služba fakturována neoprávněně.
Dne 8.6.2021 jsem odeslal reklamaci faktury a byl mi doručen potvrzující e-mail od společnosti Vodafone, že byl přijat pod číslem jednacím: 717457.
Vodafone Neomezený (25.04.–24.05.)
Vyúčtovat přeplatek za období od 28.4. do 24.4. ve výši 536,90 Kč (poměrná část faktury za 3 dny) a tento vrátit na účet, ze kterého probíhá platba.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, pane Ivanove, mrzí mě, pokud došlo k nedorozumění. Pokud jste již podal reklamaci, prosím, vyčkejte na vyjádření reklamačního oddělení. Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, a ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Věřím však, že se celá záležitost vyřeší k oboustranné spokojenosti. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Nyní společnost Vodafone přeúčtovala moji fakturu a vrátila mi poměrnou část - tedy 536,90 Kč. Nyní ale přišla nová faktura na částku 369 Kč za údajné zúčtovací období 25.05.2021 – 24.06.2021, ačkoliv, jak jsem uváděl výše, od 28. 4. 2021 jsem klientem společnosti O2 a moje telefonní číslo bylo převedeno. Technicky NENÍ MOŽNÉ provozovat telefonní číslo u dvou poskytovatelů zároveň!
Fakturu jsem zaplatil, podal jsem opět reklamaci doporučeným dopisem na reklamační oddělení Vodafonu, oni jej přijali pod číslem 1-277060375462, což potvrdili SMS zprávou. Zároveň jsem požádal o písemné potvrzení, že již došlo k ukončení smluvního vztahu mezi mnou a společností Vodafone a veškeré závazky z mé strany byly uhrazeny.
Postupu stran není víceméně co vytýkat. Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním, správně ho předal k reklamaci; na druhé straně společnost má povinnost se reklamací zabývat.
Z tohoto důvodu stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele a žádáme ho, aby se po ukončení aktuálního reklamačního řízení "podělil" o jeho výsledek a stížnost poté případně uzavřel.
Děkujeme stranám za součinnost.
Hodnocení:
Komentář: Reklamace byla uznána, všechny peníze včetně administrativních poplatků (poštovné, zmařený čas řešením reklamace) byly vráceny.
Děkuji Vodafonu a společnosi dTest a těším se na další spolupráci.
Děkujeme stranám za součinnost. Stížnost uzavíráme s dosažením dohody.