Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#51170Zamítnutí "odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů"

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2021, před 4 lety

Petr Hažmuka

Znění stížnosti

Dobrý den,
v rámci internetového nákupu jsem si v obchodě CZC. s.r.o. zakoupil několik položek v jedná faktuře(objednával jsem jako fyzická osoba - ne jako podnik). V rámci možnosti odstoupení od smlouvy bez udání důvodu jsem požadoval vrátit jednu položku z dané faktury. Jednalo se konkrétně o náhradní optický válec pro tiskárny Brother DR-2100 viz.: https://www.czc.cz/brother-dr-2100/81736/produkt. Jedná se o součástku do tiskárny (držák) - ne o barvu. Dle jejich pokynů uvedených na webových stánkách: https://www.czc.cz/odstoupeni-od-smlouvy/clanek ,jsem vše zaslal dle jejich požadavků. Ještě předtím, jsem se zeptal, zda mohu vrátit pouze jednu položku. Odpovědí mi bylo ano.
Po odeslání zboží se však vrátilo zboží s následující odpovědí:

"Vámi vrácené zboží bylo vyňato z uzavřeného obalu a z tohoto důvodu jej nelze vrátit"

Ano krabici jsem otevřel a nahlédl, jestli opravdu objednané zařízení je v krabici. S daným zařízením jsem dále nemanipuloval a ani jsem ho neumisťoval do tiskárny.

Dále jsem reagoval zavoláním na podporu czc a odpovědí mi bylo, že se jedná o podobný výrobek, jako je třeba voňavka či podobné spotřební zboží, a tak ho už nelze vrátit.


Produkt

Optický válec pro tiskárny Brother DR-2100


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2021 14:26, před 4 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.

Dle našeho názoru se tato výjimka na součástku do tiskárny vztahovat nebude. I pokud bylo zboží v uzavřeném obalu, nejsou zde hygienické důvody, které by bránily odstoupení od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2021 12:31, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2021 09:37, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.