Společnost


GLEWARI INVEST s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51173Podvodné jednání zástupce společnosti Glewari Invest

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 23 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.06.2021, před 4 lety

Josef Provaznik

Znění stížnosti

Dne 26.5. mne navštívil p.Votrušník,který se vydával za zástupce společností ČEZ a Innogi s tvrzením,že obě smlouvy byly napadeny výpovědí a že tento problém za mne vyřeší.Na základě této skutečnosti jsem "mezi dveřmi" podepsal Přihlášku k energetické soutěži a zároveň mi byla "podsunuta" smlouva, která se měla pravděpodobně týkat nějakých poradenských služeb,za něž mi bylo strženo Kč 499,-- ze SIPA. Přihlášku k energetické soutěži jsem písemně vypověděl ve 14denní lhůtě.Nemám však od nich potvrzeno,že ji přijali.Kopii druhé smlouvy-poradenské služby mi stále neposlali a tudíž nemám možnost adekvátně reagovat=vypovědět ji.Pan Votrušník mi sice telefony zvedá,ale pouze slibuje její zaslání.Doposud se však tak nestalo.Nevím,jak se mám dále zachovat.


Produkt

Přihláška k energetické soutěži.


Požadované řešení

Písemné potvrzení o zrušení Přihlášky k energetické soutěži a urychlené zaslání "druhé" smlouvy, od níž nemám originál ani kopii a tudíž bohužel nevím, co jsem podepsal nebo nejlépe její zneplatnění z důvodu podvodného jednání - žádné služby jsem nepožadoval.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2021 15:15, před 4 lety

Pokud se pracovník společnosti vydával za zástupce jiné společnosti, spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky. Platí totiž, že v případě, kdy spotřebitel jedná v omylu o rozhodující okolnosti, je jeho právní jednání neplatné dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Mimo namítání neplatnosti je možné využít možnost odstoupení od smlouvy. Odstoupit od smlouvy (uzavřené mezi zprostředkovatelem a spotřebitelem), která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Pro úplnost dodáváme, že dle § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že uzavře-li spotřebitel (v řešené věci za spotřebitele zmocněnec) smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu (tj. smlouvu s dodavatelem), má spotřebitel ze zákona možnost smlouvu (mezi dodavatelem energie a spotřebitelem) vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce. Toto právo smlouvu bez sankce vypovědět je podmíněno tím, že smlouva byla uzavřena distančním způsobem či mimo obchodní prostory dodavatele.

Pokud spotřebitel uzavřel kromě této smlouvy o zprostředkování i "poradenskou" smlouvu, doporučujeme vypovědět i tuto smlouvu.

Pokud jde o vypovězení smlouvy/odstoupení od smlouvy, jedná se o jednostranný právní úkon. Není tedy potřeba, aby ho druhá strana potvrdila.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2021 12:34, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2021 09:39, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.