Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Zakoupila jsem (vyzvednutí v alza boxu) Ultrazvukovou špachtli, kterou jsem chtěla po týdnu vrátit. Vrácení bylo zamítnuto z hygienických důvodu, jelikož bylo zboží rozbaleno a proto u tohoto druhu výrobku není možné vrácení. Ovšem já jsem vracela výrobek ve stejném stavu,jak jsem si ho vyzvedla. Nevím, v jakých všech obalech ma být zboží zabaleno. Já ho měla v přepravním sáčku,originál krabičce a k tomu byl přiložen návod (do krabičky by se nevešel). Slečna na pobočce tvrdila, že to celé mělo být ještě v obalu,což se mi zdá zvláštní vzhledem k velikosti návodu. Řešila jsem to s reklamačnim oddělením i na pobočce. Vrácení zboží bylo zamítnuto a tak jsem podala reklamaci,s tím,ze jsem tedy dostala rozbalene zboží. Toto bylo zamítnuto,po údajném prověřerení se zjistilo,že bylo zboží zabaleno.
Nyní si mám zboží vyzvednout.
Kosmetická ultrazvuková špachtle BeutyRelax Peal&lift Smart
Vracení peněz
|
Tweet |
Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok však není absolutní.
Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravují situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit.
Dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce platí, že: "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Odborná literatura dokonce uvádí, že s ohledem na euro konformní výklad by mělo jít o obal zapečetěný.
Pokud tedy zboží bylo v uzavřeném obalu a spotřebitel ho z tohoto obalu vyjmul, odstoupit od kupní smlouvy nelze.
Pokud zboží v takovém uzavřeném obalu nebylo, spotřebitel má nárok od smlouvy odstoupit, jelikož podmínka v § 1837 písm. g) by nebyla naplněna.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. Bohužel jsem u výše uvedeného textu nedohledala jakékoliv označení reklamace či objednávky. Prosím o doplnění čísla dokladu a já se následně ráda postarám o prověření podrobností. S přáním krásného dne, Eva péče o zákazníky.
Dobrý den, jedná se o reklamaci ASRE 21537606.
Děkuji za vyřízení,
R.Černohlávková
Dobrý den,
děkujeme za posouzení i upřesnění. Případ jsem prověřila a dle popisu dané reklamace byl produkt vrácený rozbalený a nesl známky použití. Balení jsme také prověřili a dle dostupných informací a kamerových záznamů bylo zboží nepoškozeno vloženo do obálky, dále zataveno ve folii a žádné známky otevření nebo poškození obalu nebyly nenalezeny. Vzhledem k tomu, že bylo prověřeno nejen balení, ale i cesta a vložení do AlzaBoxu, kdy nebylo shledáno, že by mělo dojít k poškození obalu, a dále vzhledem k popisu reklamace, na zamítnutí bohužel trváme. V této souvislosti dále eviduji, že byl z naší strany po vytvoření objednávky odeslán také informační e-mail ohledně charakteru zboží s upozorněním, že po rozbalení není možné produkt vrátit.
Děkuji, Dita, péče o zákazníky
Děkujeme stranám za součinnost. Ohledně právního hodnocené platí nadále i naše první vyjádření ve věci. K tomu, aby nebylo možné odstoupit od smlouvy o koupi zboží uzavřené na dálku ve lhůtě 14 dnů, je třeba splnění dvou podmínek:
a) zboží bylo zabaleno v hygienickém, utěsněném obalu a
b) zboží nelze po vyjmutí z takového obalu pro hygienické důvody vrátit.
Nejsou-li tyto podmínky splněny kumulativně, má spotřebitel nárok na vrácení zboží. Mezi stranami je sporný především bod a), přičemž se však nezdá, že by mohlo dojít ke smírnému řešení a strany se shodly. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.