Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
před časem jsme s partnerkou při hledání nemovitostí ke koupi narazili na slibně vyhlížející inzerát společnosti s-drazby.cz
Dále je již vše jako přes kopírák u předhozích stížností. Nicméně, stejně tak, jako při registraci je důsledně skryta konkrétní informace o ceně, při výzvě k platbě dostává uživatel vedle faktury již i výzvu ke kontrole předchozích korků uživatele včetně následující informace:
1. Projevení zájmu o informace k dražebnímu jednání, exekuční nemovitost – doloženo digitální stopou v systému
2. Klient svojí registrací odsouhlasil aukční podmínky a poplatek za poskytnuté služby – doloženo digitální stopou v systému
3. Poskytnutí informací - v návaznosti na bod 1. - 2. byly pro klienta zpracovány a odeslány informace o dražebním jednání – doloženo digitální stopou v systému
Důležité upozornění: Registrace klienta ke konkrétní službě je v rámci systému doložitelná pro další případné řešení sporů, stejně tak, jako e-mailová komunikace se zasláním požadovaných informací. Pro vzájemné ušetření vynaloženého času při komunikaci prosím zvažte doložitelnost těchto skutečností digitální stopou zaznamenanou systémem.
Z výše popsaného nelze než se domnívat, že jde o účelové chování za účelem získání poplatku.
Navíc to, co společnost posílá, NENÍ FAKTUROU! Jde o výzvu k úhradě, není to tedy daňový doklad.
Účast na dražbě nemovitosti v exekuci
Upuštění od poplatku u všech již dotčených klientů; zdůraznění výše poplatku před samotno registrací tak, aby měli noví klienti zřetelně a přehledně informaci o výši poplatku a na základě této se snáze rozhodli, zda registraci provedou, či nikoliv.
|
Tweet |
Podnikatel je povinen spotřebitele informovat o ceně nabízené služby vhodným, jasným a srozumitelným způsobem, v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dále také § 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele].
Nejvyšší správní soud opakovaně uvedl, že „informace o ceně musí být spotřebiteli přístupné okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění“. V tomto konkrétním případě je spotřebitel nucen učinit ke zjištění ceny další úkon(y). Z tohoto důvodu, v souladu s judikaturou Nejvyššího správního soudu, se domníváme, že spotřebitel není poučen o ceně služby vhodným, jasným a srozumitelným způsobem.
Kromě toho, úkon, který spotřebitel musí učinit, spočívá ve vyhledávání ceny v aukčních podmínkách, tedy v dokumentu umístěném mimo smlouvu hlavní („hlavní smlouvou“ je v tomto případě registrační formulář). Odkazuje-li smlouva hlavní (tj. v tomto případě registrační formulář) na nějaký externí text, který má upravit práva a povinnosti stran, je tento externí text nutné považovat za obchodní podmínky. Ústavní soud přitom výslovně zakázal možnost sjednat si v obchodních podmínkách smluvní pokutu (nález Ústavního soudu 11 ze dne 11. 11. 2013, sp. zn. I.ÚS 3512/11). Při využití logických argumentů lze dojít k tomu, že pokud je zakázáno sjednat si v obchodních podmínkách smluvní pokutu, tím spíše je zakázáno sjednat si v obchodních podmínkách cenu služby. Obchodní podmínky mají dle Ústavního soudu „sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru.“ Ujednání o ceně služby jistě není ujednáním technického a vysvětlujícího charakteru, právě naopak – jde o jedno z nejpodstatnějších smluvních ujednání.
Pokud jde o informování spotřebitele o tom, že „registrace je zpoplatněna dle platných Aukčních podmínek a ceníku – zde“, je sice toto informování provedeno ve smlouvě hlavní (tj. v registračním formuláři), nicméně občanský zákoník, zákon o ochraně spotřebitele i cenové předpisy vyžadují informování o ceně, nikoliv pouze informování o možném placeném charakteru služby.
Pokud jde o rozsudek Okresního soudu v Hradci Králové, na nějž se společnost obvykle odkazuje (viz https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html), je tento rozsudek soudu nejnižší instance závazný pouze pro konkrétní strany sporu, a to pouze v daném smluvním vztahu. Nad to se v tomto rozsudku vůbec neuvádí, že byla splněna informační povinnost ohledně ceny. Naopak, dokonce se v něm uvádí, že spotřebitel „měl možnost požadovaný poplatek neuhradit, pokud s ním nesouhlasil.“
Pokud jde o stanovisko krajského inspektorátu České obchodní inspekce pro Královéhradecký a Pardubický kraj, na které se společnost obvykle odkazuje (viz https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_coi.html), obdrželi jsme k 15. 4. 2021 vyjádření ústředního orgánu České obchodní inspekce, které stanovisko krajské pobočky vyvrací. Stanoviska krajského inspektorátu proto již nejsou aktuální.
Z výše uvedených důvodů proto podle našeho názoru registrací nevzniká povinnost k úhradě registračního poplatku, a to bez ohledu na to, kdy se spotřebitel ke službě zaregistroval. Stejný názor uvádí i Česká obchodní inspekce. Právní názory Okresního soudu v Hradci Králové, České obchodní inspekce i poradců služby VašeStížnosti.cz jsou pro tento konkrétní spor nezávazné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Ing., důsledně není skryto nic, jen to chce věnovat čas a přečíst si dokument, se kterým tvrdím, že jsem se seznámil, nezlobte se. Důsledné skrytí si opravdu představujeme jinak, ruku na srdce, zkuste si projít opětovně registraci a uvidíte, že chyba není na naší straně, nebo v registrační cestě opravdu nevidíte tučně zvýrazněné upozornění na ZPOPLATNĚNA a informaci o ceníku - zde, opravdu to tam nevidíte ? Děkujeme za férovou odpověď. Jinak na Vašich požadavcích v rámci soukromé emailové komunikace GPDR pracujeme. Děkujeme za pochopení a za uhrazení poplatku.
Dobrý den,
děkuji za reakci. Kéž bych se Vašich reakcí dostal tak rychle také v emailové komunikaci.
Žádal jsem Vás o kopii smlouvy s mými údaji a vyznačením mého podpisu a nedostal nic.
Žádal jsem v8s o daňový doklad ke službě, kterou mám zaplatit, ale nedostal nic.
Vy tvrdíte, že jsem čerpal službu, a že za to chcete zaplatit. Vystavte mi k tomu fakturu, a ukažte mi, že jsem dle Vašeho systému s tímto souhlasil, víc nechci.
Žádal jsem o výpověď smlouvy, opět bez reakce. Nechci s Vaší společností mít nic společného, potvrďte mi, prosím, že smlouva bude vypovězena a za jakých pomínek.
Vaše reakční doba po registraci byla 1 hodina a 26 minut, tím jste "naplnili podmínky plnění", Vaše reakční doba zd ena webu jsou 2 hodiny.
Krom požadavku na GDPR jste nereagovali na mé emaily již více než týden.
Tolik zhruba k férovosti jednání.
Ale na druhou stranu, všichni, kdo sem píšeme stížnosti na poplatek 5000 můžeme být vlastně rádi, že v ceníku není, že Vám budeme třeba darovat ledvinu...
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost zareagovat.
Společnost nevyužila možnosti reakce, stížnost z tohoto důvodu uzavíráme.