Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#51246Nevykrytí nákladů spojených s oprávněnou reklamací

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.06.2021, před 4 lety

Alexej Drhlík

Znění stížnosti

V prosinci minulého roku (13.12.)jsem si zakoupil přes internetový obchod OKAY s.r.o. bezdrátovou klávesnici s myší. Zboží došlo (16.12.). Po rozbalení jsem zjistil, že zboží je nekompletní, chyběl komunikační port do pc, zajišťující přenos signálu z klávesnice a myši. Okamžitě po rozbalení a zjištění závady, jsem kontaktoval telefonicky firmu. Při reklamaci požadují i fotodokumentaci, kterou jsem sice pořídil, ale něměl jak odeslat (přílohu k reklamačnímu protokolu na webových stránkách to neumožňuje). Až když jsem po tel rozhovoru přes meil od pracovníka OKAY,(p. Chudárek) získal adresu, tak jsem meilem poslal i s reklamací požadované foto.
Dne 18.12. s písemnou reklamací odeslal na jejich reklamační sklad. Při odeslání reklamace meilem, jsem požadoval i úhradu nákladů spojených s reklamací (oskenovaný podací lístek). 19.12. jsem dostal meilem odpověď, že mi budou náklady uhrazeny. Až 5.1.2021 jsem dostal vyrozumění, že zboží bylo přijato na sklad a současně mi oznámili že mi vrací peníze. Dle požadavku pracovníka OKAY, jsem jej informoval o založení odstoupení od kupní smlouvy č. 2021/80045366), které je nutné pro vrácení nákladů spoj. s reklamací. 5.2. mi byla vrácena částka za vrácené zboží, bez uhrazeného poštovného za odeslání zboží a bez doložených nákladů za vrácené zboží. 12.1. jsem psal meil , že mi neuhradili poštovné a náklady spojené s reklamací. Telefonicky jsem byl ujištěn , že to se přes účtárnu zpracovává jinou cestou a že mi částka dojde.
25.1. jsem meilem odeslal další urgenci, byl jsem zpětně telefonicky ujištěn že se to zpracovává, prý problémy v účtárně - nemoc pracovníků. Dohodnut termín konec února. Protože se nedělo nic, obrátil jsem se doporučeným dopisem přímo na jednatelku firmy paní Životskou. Bez jaké-koliv reakce. 4.5. t.r. jsem meilem poslal upozornění na nekalou obchodní praktiku České obchodní inspekci. 18.5. jsem dostal odpověď, že můj požadavek na úhradu nákladů je oprávněný, ale ČOI nemůže vstupovat do občanského právního vztahu, mezi prodejcem a zákazníkem. Pak jsem již boj s "molochem" částečně vzdal. Za ten vynaložený čas to nestojí. Jen před nimi všechny v okolí varuji.


Produkt

Neplnění zákoných nároků v případě reklamace ze strany prodejce.


Požadované řešení

Varování před rádoby obchodní firmou. Kdo má podobné zkušenosti, podejte rovněž stížnost na ČOI na nakalou obchodní praktiku prodejce. Bude-li stížností víc, ČOI se tím bude zabývat.
Vzhledem k objemu zboží, které prodávají, tímto "ignorováním" ušetří asi dost peněz. Asi citelná pokuta od ČOI je jediné co by na ně platilo.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2021 15:09, před 4 lety

Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat nejlevnější a v místě kam bylo dodáno dostupný prostředek přepravy.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud se spor nepodaří vyřešit, může spotřebitel zvážit možnost řešení sporu soudní cestou. Pro tuto možnost uvádíme námi vedený seznam advokátů, kteří se ve své praxi věnují spotřebitelským sporům, viz https://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.6.2021 15:36, před 4 lety

Dobrý den,

zákazník již obdržel veškeré požadované finance dle domluvy ještě před zveřejněním této stížnosti.

Děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2021 15:44, před 4 lety

Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme tímto spotřebitele o potvrzení vyřešení předmětu stížnosti a popř. i uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2021 10:27, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.7.2021 17:45, před 3 lety


Alexej Drhlík

Hodnocení:

Komentář: Děkuji Vašemu webu za pomoc při řešení stížnosti. Stížnost jsem u Vás uplatnil 17.6.- t.r. Následující den mi byla na účet připsána částka 213,- Kč (poštovné za vrácení nekompletního zboží prodejci na sklad ). Paní jednatelku jsem informoval, že mi stále dluží částku 49,- za odeslání zboží, která byla součástí faktury . Teprve 23.6. mi byla na účet připsána částka 49,- Kč a tím vyrovnána celé pohledávka vůči firmě OKAY s.r.o.
Chování firmy s takovým postavením na trhu mi připadá podivné. Své zákonné povinnosti vůči zákazníkovi si splnil téměř po půl roce a to na třikrát. Komunikace: jen sliby, že vše vyrovnají a odpověď na stížnost odeslanou do vlastních rukou jednatelky společnosti poštou, došla až po měsíci a půl meilem. Teprve cca za týden po meilu vrátili těch 213,- Kč. (viz výše). Každému "vřele doporučuji" tuto firmu. Obrázek ať si každý o nich po seznámení se stížností udělá sám. Drhlík Alexej
P.S. O vrácení částky jsem Vás informoval odvědí na Váš meil o postoupení stížnosti prodejci. Že mám odpověď poslat přes Váš web, jsem se dozvěděl až z Vašeho dalšího meilu. Za prodlení se omlouvám.