Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den.
Včera tj.15.6.2021 jsem byl s mou matkou v obchodu O2 v ul.Novodvorská Plaza, kde jsme zakoupili telefon a pán prodavač nám k telefonu prodal kryt telefonu.
Po příchodu domu jsme zjistili ,že kryt tel. mamka nebude potřebovat okamžitě jsem se sám vydal do obchodu Plaza kde jsem požadoval vrácení peněz za kryt cena okolo 350 kč .
Zavolal jsem si pana vedouciho Š. H. a vysvětlil jsem mu situaci ,že mamka je v důchodu a že by chtěla kryt na telefon ,který jsme před hodinou zakoupili, chtěla vrátit a peníze také.
Pan H. mě řekl,že absolutně ne at si vyberu zboží v hodnotě krytu.
Já jsem mu řekl že podle Občanského Zákoníku by mě měli vrátit peníze za zboží do 14 dnů bez udání důvodu.
On mě řekl že nepřipadá v úvahu
Chtěl bych vrátit peníze.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Odstoupit od smlouvy tímto způsobem je tedy možné, pokud bylo zboží koupeno na dálku (např. přes internet, e-mail nebo telefon), případně také mimo obvyklé prostory k podnikání.
Pokud bylo zboží zakoupeno v kamenné prodejně, spotřebiteli ze zákona toto právo nenáleží.
Podnikatel ale může spotřebiteli umožnit i vrácení zboží, které zakoupil v kamenné prodejně. Jde ovšem o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si podnikatel může stanovit různé podmínky (např. vrácení peněz ve formě poukázky na jiné zboží apod.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hezký den,
odstoupení od kupní smlouvy vzniká nárok, pokud je uzavřena tzv. na dálku, mimo kamennou prodejnu.
Pokud však bylo zboží zakoupeno na značkové prodejně není možné odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů, uplatnit.
Vedoucí značkové prodejny v tomto případě postupoval korektně a ve vstřícnosti byla navrhnuta možnost výměny zboží.
Petr Šimeček
Guro pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.