Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
1. reklamace: 8.4.2021, č. ASRE2135 4224r
Při točení videí se mobil seká, běžné aplikace nefungují jak mají, na určitých místech s telefonem nejde volat ani mě se nikdo nedovolá. S operátorem konzultováno, výměna SIM nepomohla.
Reklamace zamítnuta, telefon jsem 29.4. vyzvedl, 30.4. jsem jej začal používat – reklamované chyby přetrvávaly.
2. reklamace: 5.5.2021, č. ASRE2144 3105r
30.4. jsem telefon nabil na 100%, v úterý 4.5. se mi telefon vybil. Napojil jsem jej na nabíječku, na telefonu se rozsvítil znak vybité baterie, opět se vypl a nenabíjel se.
Telefon jsem opět reklamoval pro stejný + nový důvod – opět zamítnuto, po vyzvednutí z reklamace a zapnutí telefonu jsem zjistil, že chyby přetrvávají + je problém s baterií, nelze ji rychlo nabíjet. Nabíječka odzkoušena na jiném telefonu - funguje.
3. reklamace: 24.5.2021, č. ASRE 2150 4373r: Dnes tj. 16.6. jsem volal na Alzu, že se blíží měsíc od podání a že neznám stále její výsledek. Řekli mi, že mi reklamace byla opět zamítnuta a protože i předchozí reklamace byly zamítnuty, nemáme nárok na vrácení peněz.
Tak že to shrnu - nový telefon za 14 tis. – 3 hlavní propagované plusy telefonu – 5G, natáčení videí, rychlo nabíjení – NEFUNGUJE! Ale Alza se k tomu staví zády a neustále nám reklamace zamítá.
Xiaomi Mi 10 5G 256GB zelený
Po této zkušenosti, už této značce nevěřím, ani Alze jako prodejci. Požaduji proto vrácení peněz!
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. Je mi velice líto jak na Vás situace působí a rozumím Vašemu dojmu. Prověřila jsem informace a zjistila jsem že reklamace ASRE21504373 byla vyřízena dobropisem u kterého také již došlo k proplacení. Je prosím tedy vše v pořádku? S přáním hezkého dne, Eva, péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, ano již je vše v pořádku. Hezký zbytek dne.