Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Set videozvonku ZONEWAY ZW-432M + ZW-702-2. Kvalitní výrobek s řadou funkcí, splňující očekávání. ALE. K žádnému z dílů sady nebyl přiložen český návod. Každý z dodaných monitorů je od jiného výrobce a možná i proto jen jeden z nich komunikuje s obsluhou česky, přestože reklamní popis neobsahuje žádné upozornění na nutnost ovládání angličtiny. Na internetu dostupný velmi neuměle vyrobený český návod k monitoru neodpovídá skutečnosti: nemá snímky obrazovky s českou verzí (opět jen angličtina) a ani položky nabídky nejsou identické. Například zde není vůbec zmíněna nabídka pro heslo a obsluha nemá vůbec tušení, co je heslem chráněno a za jakých podmínek. Do internetových českých návodů jsou převzaty obrázky s anglickými texty bez jejich záměny za češtinu.
Byla snaha řešit věc s ing. T., ale vstřícný krok z jeho strany nebyl, přestože jsem nabízel i spolupráci na vytvoření kvalitních českých návodů. Komunikaci mohu dát k dispozici.
Set videozvonku ZONEWAY ZW-432M + ZW-702-2
Stačila by záměna monitoru bez české lokalizace za týž, jako druhý (s českou lokalizací). Dále bych uvítal i anglický návod popisující věrně jeho funkce.
|
Tweet |
Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti. Nemá-li výrobek přiložen návod v českém jazyce, jedná se zásadně o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. e) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel může v takové situaci uplatnit práva z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku).
Pokud prodávající český návod nedodá do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.