Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
společnost IStage One s.r.o. mi z hygienických důvodů odmítá uznat nárok na odstoupení od kupní smlouvy s odvoláním na jejich obchodní podmínky v rámci produktu Apple AirPods Pro.
Bez porušení zataveného obalu nebyla možnost jakkoliv produkt vyzkoušet, ani jakkoliv si ověřit jeho vlastnosti, ať už kompatibilita s android telefonem, ovládání a vlastně se na zboží vůbec podívat.
Sluchátka jsem si prohlédl a vyzkoušel, následně k vůli nevyhovujícím vlastnostem jsem je očistil, vrátil do původní krabičky a zabalil zpět, následně poslal v zákonné lhůtě na jejich adresu s emailovou informací o odstoupení od kupní smlouvy.
Vzhledem k neustálému odmítání nároku na odstoupení od kupní smlouvy mi sluchátka poslali na MÉ náklady zpět s tím, že jsem projevil jasný nesouhlas s jejich výroky v emailech. Odsouhlasil jsem zaslánít zpět, protože nevidím důvod, aby zadržovali zboží nebo s ním jakkoliv manipulovali v době, kdy ještě neuznali odstoupení od kupní smlouvy, každopádně jsem nesouhlasil a nesouhlasím s neakceptováním a odmítáním uznání nároku na odstoupení od kupní smlouvy.
Jediná část, která se může dotýkat zvukovodu jsou špunty/gumové nástavce, které společnost Apple prodává/nabízí i koncovým uživatelům zvlášť a dají se vyměnit. Viz: https://istyle.cz/nahradni-silikonove-koncovky-do-usi-na-airpods-pro-male-s.html
Apple AirPods PRO https://www.istage.cz/apple-airpods-pro/
Vracení uhrazené sumy za objednávku dle práva na odstoupení od kupní smlouvy do 14ti dnů + náhrada zbytečných poštovních poplatků, které byly nezaviněné mou chybou, tzn. minimálně poštovné zpět (-123 Kč za nové špunty).
|
Tweet |
Odstoupit nemůže spotřebitel od smlouvy, pokud se jedná o hygienické potřeby prodávané v zataveném obalu, který byl rozbalen. V daném případě je nutné dobře posoudit, zda obal výrobku plní určitou hygienickou funkci a zda je možné zboží uvést do prodeje schopného stavu. Pokud by bylo možné vyměnit část zboží, která byla vložena do zvukovodu, bylo by možné od smlouvy odstoupit, spotřebitel by pak pouze odpovídal za snížení hodnoty zboží.
Výjimky z obecných pravidel je třeba vždy vykládat úžeji. Spotřebiteli je obecně dána zákonná možnost si u dodaného zboží ověřit jeho vlastnosti a funkčnost. Znamená to, že si nejen může zboží vybalit, ale i vyzkoušet a to obdobným způsobem, jako by mu to bylo umožněno v kamenné prodejně. Obecně máme za to, že u špuntových sluchátek by nemělo být z hygienických důvodů možné od smlouvy odstoupit.
Je však ale rozhodující, zda je možné případnou část, která byla v přímém kontaktu se zvukovodem vyměnit, nebo ne. Pokud vyměnit lze, potom lze odstoupit, pokud ji vyměnit nelze, potom odstoupení od smlouvy možné není. Je to tedy také odvislé od dostupnosti samotných špuntů - pokud je objektivně není možné na trhu obstarat, potom výměna možná není.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.