Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#5129Klamání zákazníka na oficiálních www stránkách

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 21 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2014, před 10 lety

Marek Šváb

Znění stížnosti

Dobrý den,

mám pušál u O2 cca 15 let, nikdy jsem nebyl v prodlení s platbou, moje žena má předplacenou kartu a co se nám nestalo:
Koukali jsme na tarify pro předplacené karty a našli jsme tarif "Na!dlouho", který uvádí, že po první minutě volání je každá další za 0,- kč do O2, avšak při dobití kreditu alespoň 300 kč je potom 30 dní tato nabídka platná pro všechny operátory (čili po první minutě zdarma). Tarif jsme manželce změnili, dobili 305 kč a co se netsalo - 10 minut hovoru do T-mobile bylo naúčtováno komplet, čili 64,9 kč. Operátorka mi vysvětlila, že je to naše chyba, že je přeci nutné, si jaksi doaktivovat jakousi "výhodu" a pak teprve dobít kredit. Pečlivě jsem pročetl www stránky O2 a nic se tam o tomto napíše - jen to, že po dobití 300 kč je potom 30 dní volání zdarma do všech sítí po první minutě. Operátorka mi na to namítla, že to je přeci v PDF ceníku a že ho tam mají ke stažení. Nechme stranou, že na jejich stránkách s informacemi k tarifu to není, uznal bych, že to je tedy v pdf ceníku - k když je to klamavé (myslím, že velmi). Ovšem pohled do ceníku mne úplně dorazil - na str.4/24 je popsán tarif Na!douho - stejně jako na www stránkách. Nic o nutnosti přiaktivování oné "výhody", aby to platilo, ani jakýkoli odkaz na jinou část ceníku. A potom na straně 15/24 je najednou napsáno "výhody k tarifu Na!dlouho", kde je to tedy v textu popsané (také skoro jako kvíz). Ovšem nikdo nemá podle mne při nejlepší vůli to tam dohledat a pochopit. V místě s informacemi k tarifu Na!dlouho se kromě informace o nutnosti dobití 300 pro volání po 1.minutě zdarma do všech sítí 30 dní, nic není, stejně tak na www stránkách. Považuji to za velmi neseriozní a klamavé chování, nevěřím, že to vůbec někdo pochopí dříve, než zaplatí drahé telefonáty jako moje žena. Velmi bych se přimlouval za prověření této situace a vhodný postup, aby O2 pochopila, že podobné praktiky se nevyplácí.


Produkt

viz výše


Požadované řešení

Omluva O2 všem zákazníkům, uznání mé reklamace (onoho telefonátu za 64,9 kč), podstatné zlepšení informací na jejich stránkách. Případné zveřejnění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2014 18:25, před 10 lety

Dozor v oblasti poskytování telekomunikačních služeb provádí Český telekomunikační úřad, kterému může dát spotřebitel podnět k zahájení správního řízení. Zákon o ochraně spotřebitele definuje klamavé obchodní praktiky v ustanovení § 5, který stanoví:
Obchodní praktika je klamavá,
a) je-li při ní užit nepravdivý údaj,
b) je-li důležitý údaj sám o sobě pravdivý, ale může uvést spotřebitele v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit,
c) opomene-li podnikatel uvést důležitý údaj, jenž s přihlédnutím ke všem okolnostem lze po podnikateli spravedlivě požadovat; za opomenutí se považuje též uvedení důležitého údaje nesrozumitelným nebo nejednoznačným způsobem, nebo
d) vede-li způsob prezentace výrobku či služby, včetně srovnávací reklamy, nebo jejich uvádění na trh k záměně s jinými výrobky či službami, nebo rozlišovacími znaky jiného podnikatele,
e) není-li dodržen závazek obsažený v kodexu chování, k jehož dodržování se podnikatel zavázal, jde-li o jednoznačný závazek, který lze ověřit, a podnikatel v obchodní praktice uvádí, že je vázán kodexem.

K tomu je nutné přihlédnout k celkové prezentaci služby. Může se jednat o údaj, který by měl být uveden i v rámci reklamní kampaně. Okolnosti týkající se ceny nebo skutečostí, který mají na její určení vliv, lze považovat za důležité údaje. Pokud tedy z prezentace služby není patrné, že pro získání výhody musí být splněny další podmínky, mohla by být taková praktika považována za klamavou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.12.2014 18:57, před 10 lety

Dobrý den,

tarif O2 NA!DLOUHO byl původně spuštěn s tím, že obsahoval volání po 2. minutě do sítě O2 zdarma. Tato podmínka byla poté upravena na volání po 1. minutě do O2 zdarma. Tuto vlastnost má tarif stále. Aby bylo i volání do ostatních mobilních sítí v ČR zdarma po první minutě, je nutné aktivovat výhodu za dobití. Ta je u nově vydaných SIM karet vydaných s tarifem NA!DLOUHO automaticky aktivní. Stávajícím zákazníkům jsme chtěli nabídnout výhodu také, proto je možné odeslat SMS ve tvaru VYHODA MINUTA na číslo 999111, aby došlo k aktivaci nároku na výhodu volání po 1. minutě zdarma. Výhoda je poté aktivní na 30 dní po dobití kreditu částkou alespoň 300 Kč vč. DPH.

Informace je uvedena v ceníku, jak uvádíte. Není přímo u tarifu NA!DLOUHO, neboť nejde přímo o vlastnost tarifu, ale o výhodu k němu. Tarif jste pořizovali za určitých podmínek, které byly jiné, resp. nepočítaly s výhodou volání po 1. minutě zdarma do všech sítí. Pro změnu podmínek tarifu a výhod k němu dle aktuální nabídky je možné vždy kontaktovat naše pracovníky na infolince, pobočce, či nás na www.o2guru.cz/guru.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.12.2014 21:02, před 10 lety


Marek Šváb

Dobrý den,

děkuji za Váš komentář, nicméně bohužel, v podstatě si trváte na svém, tzn. že je vše v pořádku. V první části odpovědi vlastně jen opakujete fakta, ve druhé potom vlastně sami sebe usvědčujete z klamání zákazníků, protože pokud tedy "nejde přímo o vlastnost tarifu, ale o výhodu k němu", tak právě toto nikde, kromě strany 15 pdf ceníku (přičemž nikde se na ni neodkazujete) není napsáno. Mimochodem, z Vaší odpovědi také vlastně plyne, že informace na vašem webu nemáme brát moc vážně a radši vždycky zavolat či navštívit pobočku?
Zkrátka Vaše informace o tarifu zavádějící a klamavé jsou, na tom trvám. Nakonec dTest to názorem potvrzuje. Přeci na Vašem oficiálním webu mají být jasné, přehledné, snadno dostupné a jednoznačné informace a ne informace, které vyžadují následné velmi podrobné studování stažitelného detailního ceníku, kde je to také navíc formou "chytáku" (... "schválně, zda si čtenář zmínky na str.15 všimne a správně to vyluští a pochopí"). Na jednu stranu se snažíte být hrozně samoobslužně on-line (moje O2, e-shop), na druhou stranu takhle matete a nakonec doporučíte zavolat nebo se stavit. To je vlastně docela absurdní, nemyslíte?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.12.2014 09:11, před 10 lety

Dobrý den,

v předchozí zprávě jsem se Vám snažil vysvětlit historii tarifu NA!DLOUHO, abyste věděl, jak se podmínky a výhody tarifu vyvíjely. Tarif NA!DLOUHO je poskytován s voláním po 1. minutě zdarma do O2 sítě a s výhodou volání po 1. minutě zdarma za splnění podmínek (aktivní nárok na odměnu, minimální dobití 300 Kč vč. DPH - platnost 30 dní).

Informace o tom, že jde o výhodu, není na webu uvedena, neboť nově vydané SIM karty s tarifem NA!DLOUHO mají výhodu automaticky aktivní a podmínky pro čerpání výhody na webu uvádíme. Stávající zákazníci využívají tarif s předchozími podmínkami a na nové mohou přejít - stačí doaktivovat výhodu. O klamání v žádném případě nejde.

Online se snažíme být, avšak u tohoto tarifu není možné provést aktivaci nároku na výhodu samoobslužně. Proto jsem v první reakci uváděl tvar SMS, či je možné nastavení provést přes operátora, nebo přes nás.

Zjednoduším-li to, pak podmínky tarifu se neměnily, pouze začala být poskytována výhoda, která je u nově vydaných SIM karet automaticky aktivní a u starých je nutné výhodu nastavit.

I když nevznikla chyba na naší straně, chápu Vaše námitky a předám podnět k doplnění informací o aktivaci výhody pro stávající zákazníky na náš web přímo do sekce předplacené karty. V požadovaném řešení uvádíte, že usilujete o uznání reklamace, avšak neuvádíte číslo. Máte-li zájem posoudit reklamaci, zašlete jej. Jinak se můžeme bavit pouze v obecné rovině. Děkuji.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2015 14:44, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti reakce, ani nám nesdělil, zda využil přímého kontaktu na společnost, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.