Společnost


Raiffeisenbank a.s.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51293Tahani za nos pri zadosti o hypoteku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
19.06.2021, před 4 lety

Radek Horvat

Znění stížnosti

Od zacatku zadosti o hypoteku banka vi, kde pracuji a co delam. Take to ma uvedeno v potvrzeni od meho zamestnavatele. Po mesici a pul dokladani vselijakych potvrzeni a formularu mi sdelili, ze ma profese spada do rizikovych povolani a ze mi hypoteku nepriznaji. Tak zasadni informaci mohli sdelit na zacatku, ovsem kdyz jsem se na onom zacatku na tuto vec dotazoval, bylo mi sdeleno, ze zadny vypis rizikovych profesi neevidujou. Tohle je absolutne neprofesionalni jednani a vsem doporucuji si u Raifaisen bank vse dojednane potvrdit pisemne, at mate vse cerne na bilem. Ziji nekolik let v UK a s podobnym chovanim se muzete setkat jen v CR, tam je asi normalni delat si z klient srandu a obirat je o cas.


Produkt

Hypoteka


Požadované řešení

Propustit ci proskolit nekompetentni zamestnance.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2021 11:53, před 4 lety

Tzv. předsmluvní odpovědnost je upravena v § 1728 a § 1729 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Každý může vést jednání o smlouvě svobodně a neodpovídá za to, že ji neuzavře, ledaže jednání o smlouvě zahájí nebo v takovém jednání pokračuje, aniž má úmysl smlouvu uzavřít. Dospějí-li strany při jednání o smlouvě tak daleko, že se uzavření smlouvy jeví jako vysoce pravděpodobné, jedná nepoctivě ta strana, která přes důvodné očekávání druhé strany v uzavření smlouvy jednání o uzavření smlouvy ukončí, aniž pro to má spravedlivý důvod. Strana, která jedná nepoctivě, nahradí druhé straně škodu, nanejvýš však v tom rozsahu, který odpovídá ztrátě z neuzavřené smlouvy v obdobných případech.

Spravedlivým důvodem je možné rozumět typicky důvod založený na nějaké objektivní skutečnosti, kterou nebylo možné předvídat, a které je způsobilá založit významný nepoměr v právech a povinnostech (§ 1765 občanského zákoníku). Domníváme se, že pokud podnikatel odůvodní ukončení jednání o smlouvě tím, že zaměstnání druhé strany spadá do rizikových profesí, přičemž podnikatel o této skutečnosti s předstihem věděl a v předchozím jednání o smlouvě ji nepovažoval za problematickou, jde o odůvodnění nedostačující.

Důvod přerušení jednání o uzavření smlouvy by sice mohl být považován za relevantní, avšak podnikatel o něm s dostatečným předstihem věděl, a přesto v jednání o smlouvě (dle stížnosti dokonce další měsíc a půl) pokračoval. Proto máme za to, že je možné v souladu s výše uvedeným požadovat způsobenou škodu, vznikla-li neuzavřením smlouvy. Upozorňujeme, že její prokázání a vypočtení bude velmi složité a že se jedná o náš nezávazný právní názor.

Společnost Raiffeisenbank a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

Pokud je klient nespokojen se službami naší banky, může vzniklou situaci s námi řešit prostřednictvím celé řady komunikačních kanálů. Jsme k dispozici na kterékoliv z našich více než 120 poboček, dále samozřejmě na e-mailové adrese info@rb.cz nebo reklamace@rb.cz, na bezplatné nonstop telefonní lince 800 900 900 a také na Twitteru či Facebooku. Reklamaci lze samozřejmě podat i skrze Českou poštu, a to na adresu Raiffeisenbank, a.s., Klientský servis, tř. Kosmonautů 1082/29, 779 00 Olomouc.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.