Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#51304Použití poukazu- nevyplacení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 16 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2021, před 4 lety

Ján Klimčo

Znění stížnosti

Dobrý den jde o proplacení poukazu, který jsme obdržely kvůli COVIDOVÉ situace. Smlouvu jsme uzavřeli 27.12.2019. Dovolená se měla konat 4-11.8.2020 5.4 2020 nám byl nabídnuto dovolenou stornovat, vyplatit se storno poplatkem nebo přesunout na další rok formou poukazu. My však nemáme o dovolenou zájem, a rádi bychom zálohu, která činí 27 760,- dostaly spět.
Na pobočce nám bylo sděleno že si dovolenou musíme letos vybrat (s návratem do 31.10.2021), jinak nám peníze propadnou. Toto jednání se nám nezdá vhodné a nemáme zájem ani v budoucnosti s toto CK cestovat. Prosíme o radu jak postupovat.
S pozdravem KLIMČO JÁN


Produkt

číslo poukazu: 6828597840


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2021 13:25, před 4 lety

Došlo-li k nabízení smluvního voucheru "TravelSafe" ještě před tím, než zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (zjednodušeně "lex voucher"), vstoupil v platnost, jedná se o nabídku na uzavření dohody mezi spotřebitelem a pořadatelem. Pořadatel tímto svým jednáním v podstatě nabízí spotřebiteli, aby se vzdal svého práva na vydání peněžních prostředků, a namísto toho akceptoval časově omezený voucher, který v případě nevyužití propadá.

Jelikož je evidentní, že jsou takovou dohodou zkráceny spotřebitelova práva, musí být spotřebitel před uzavřením takové dohody řádně a jednoznačně poučen o následcích akceptace pořadatelovy nabídky. Zejména je důležité, aby veškeré sdělování informací od podnikatele ke spotřebiteli bylo činěno srozumitelně, jasně a transparentně. Ve vzájemné komunikaci by nikdy nemělo zaznít nic, co by mohlo být způsobilé průměrného spotřebitele zmást nebo uvést v omyl.

Jestliže komunikace byla vedena nejednoznačně a nevyplynulo z ní, že spotřebitel má nárok:
- odmítnout nabízený smluvní voucher a
- ve smluvním vztahu setrvat (a vyčkat, než zájezd případně zruší sám pořadatel),
- popř. od smlouvy rovnou odstoupit,
jedná se podle nás o zavádějící obchodní sdělení, které může spotřebitele uvést v omyl o rozhodujících okolnostech. Jedná-li spotřebitel v omylu, je jeho jednání neplatné. Pokud tedy spotřebitel v omylu přijme nabízený smluvní voucher, je tato akceptace neplatná. Z tohoto důvodu by měl spotřebitel nárok na vrácení peněz i přes to, že voucher v minulosti přijal.

Pokud by spotřebitel řádně informován, jde o platnou dohodu stran o formě, ve které podnikatel spotřebiteli vrátí veškeré platby, které spotřebitel uhradil za zájezd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Rovněž se spotřebitel může obrátit na naši bezplatnou poradenskou linku 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2021 15:06, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.