Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.6.2021 bylo objednáno a zaplaveno zboží ( předsíňová sestava nábytku).17.6.2021 bylo zboží dodáno, chybí však jedná skříň, řešeno již při dodání s řidičem, priblibeno co nejdrivejsi dodání chybějící skříně.
Ještě toho dne večer jsme začli sestavu skládat. Po složení jsme zjistili výrobní vadu u jedné skříně. Zcela evidentně při výrobě a řezání laminované desky došlo k odštípnutí kusu, a aby výrobce skryl vadu, použil jakýsi tmel a díru vytmelil a následně ohranil páskou hranu. Bohužel tato vada je na zcela viditelném místě. Ihned 18.6.2021, tedy den po dodání, jsem odeslala dodavateli zboží reklamací včetně popisu a foto vady s žádosti o výměnu. Dodavatel zamítl, že jsem poslala foto složené skříně a ne desky v krabici.zr jsme způsobili vadu při skládání. Výrobní vada je však zcela zřejma
Předsíňová skříň se zrcadlem Astel AD-08-90192,
Výměna skříně, případně výrazná sleva , jelikož zrovna ta vada je na viditelném místě co se umístění skříně týká, u vchodu do domu.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Nemůže však na základě fotografií reklamaci rovnou zamítnout.
O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem [§ 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 14 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelKA může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.