Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, jsem Váše stálá klientka a nikdy jsem s Vámi neměla problém až do teď co se změnilo místo z Ostravy do Pardubic.. Zboží jsem vrátila do 14 dní a odpovědělí mi až za dalších asi 3 týdny , že mi vrácí jen část peněž za zboží??? Tak kde jsme? Ještě jsem paní psala , že posílám ze zaměstnání a vše posílám dopředu do emailu a teď po mě chtěli kopii všech papíru ve 21.století, ještě když se člověk připojí do systému tak vše vidí sám , tak nevěřím , že to nevidí ony. Taky pracuji v internetovém obchodě, ale za takový přístup jaký má paní bych dostala z fleku vyhazov!!! Říkám to nerada, ale budu se muset tímpádem obrátit na ČOI nebo výše protože toto není normální, bojím se teď vrátit další věci abych nepřišla o další tisíce.
Prosíla bych aby mi vrátili peníze které mi mají vrátit.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem je nutné vyložit euro konformně tak, že jde o takové nakládání se zbožím, které může spotřebitel učinit v kamenné provozovně - kupř. oblečení je možné si vyzkoušet, nikoliv nosit.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.