Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:147
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#51329Neuznaná reklamace a překročení lhůty k vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.06.2021, před 4 lety

Michal Záhora

Znění stížnosti

Dobrý den,

Dne 1.8.2020 jsem poprvé reklamoval Hoverboard z důvodu, že nelze nabít a záruka byla uznána. Dne 23.3.2021 jsem předal podruhé k reklamaci Hoverboard z důvodu , že nenabíjí i když byl pravidelně nabíjen. Reklamace měla být vyřízena dle mého názoru do 24.4.2021 , ale vzhledem k tomu ,že toto datum vychází na víkend měl jsem být informován nejdéle v pondělí 26.4.2021 což se nestalo. Přišla mi smska 27.4.2021 a to s textem , že jsem byl informován v pondělí což není pravda. Když jsem chtěl po zaměstnanci prodejny ať mi ukáže smsku, která mi v pondělí měla údajně přijít, tak nebyl schopný danou smsku mi ukázat. Ukazoval mi pouze smsku, která mi přišla v úterý. Což považuji za první hrubé porušení kupní smlouvy.

28.4.2021 jsem se dostavil do prodejny Werco Kolín, abych si vyzvedl opravený Hoverboard. Bohužel mi reklamace v rámci záruky byla zamítnuta. Okamžitě ten den 28.4.2021 jsem se odvolal a nesouhlasil s tím , že mi byla reklamace v rámci záruky zamítnuta . Dne 15.6.2021 jsem poslal na prodejnu Werco Kolín email o odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace. Po více než 30 denní lhůtě na vyřízení záruky mě nikdo stále neinformoval jak dopadla reklamace.
Dne 16.6.2021 přišlo vyjádření od společnosti Werco , kde se píše , že mě 28.5.2021 informovali smskou o zamítnutí mé stížnosti. Opět mi žádná smska nedorazila. Jediná smska , která mi přišla od werca je ta z 27.4.2021.
Tak nevím komu posílají smsky , ale chyba nebude v systému , ale v lidech ,kteří plní systém údaji. Jako mi přijde zvláštní tisknout nabídku na opravu hoverbordu a reklamační list na papír na kterém z druhé strany je vytištěná adresa a telefon jiné osoby.


Produkt

název výrobku :Hoverboard , typ.číslo: HECHT5126RED , výrobní číslo: 201902672


Požadované řešení

Požaduji vrácení celé kupní ceny .


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2021 14:25, před 4 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud podnikatel spotřebitele o vyřízení reklamace informoval, je povinen tuto informaci i prokázat (např. ukázat spotřebiteli sms zprávu odeslanou na jeho číslo).

Pokud jde o samotné vyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů:
Podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, existují pravidla pro počítání času. Podle § 605 tohoto zákona se lhůta určená podle dnů počítá ode dne, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. Pokud tedy byla věc dne 23. 3. 2012 předána na reklamaci, prvním dnem pro počátek počítání této lhůty je 24. 3. 2012. Posledním možným dnem pro vyřízení reklamace pak bude 22. 4. 2012. Pokud by podnikatel informoval spotřebitele o vyřízení reklamace až po tomto dni, reklamace by nebyla vyřízena řádně a včas a spotřebitel by měl nárok na odstoupení od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.7.2021 16:16, před 3 lety

Dobrý den,
vždy se snažíme najít řešení tak, aby byli naši zákazníci plně spokojeni jak s námi nabízenými výrobky, tak s našimi službami. V tomto případě bylo spotřebiteli potvrzeno požadované řešení vrácení kupní ceny za tento výrobek podle výše uvedeného návrhu. Pevně věříme, že tímto také podpoříme Váš názor na společnost WERCO Kolín s.r.o. jako na spolehlivého obchodního partnera. S pozdravem, WERCO Kolín s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2021 12:12, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2021 14:20, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.