Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V září 2020 jsem se zaregistroval do soutěže "Zakopal jsem auto" (https://www.zakopaljsemauto.cz/). Podmínkou bylo zaslat 1-2 SMS (případně se registrovat přes web, za stejnou cenu), každá za 30 Kč. Registroval jsem 2 SMS. Začátek soutěže byl z důvodu COVIDu odložen z 27.9.2020 na 20.6.2021. V mezičase se mi z důvodu změny zaměstnání změnilo telefonní číslo, proto jsem 9.6.2021 (v době, kdy bylo oznámeno nové datum spuštění soutěže) mailem požádal organizátora soutěže o změnu telefonního čísla v systému. Organizátor několik dní nereagoval, proto jsem 16.6. poslal mailem urgenci. V mezičase jsem se pokusil organizátora kontaktovat i zprávami přes Instagram (14.6.2021) a Messenger (16.6.2021) - bez reakce. Ozvali se až 20.6. (tedy v den začátku soutěže) s tím, že změna telefonního čísla není možná. Požádal jsem je o zaslání 60 Kč zpět, abych je použil na registraci na nové telefonní číslo - toto odmítli. V pravidlech přitom nic o tom, že by nebylo možné změnit telefonní číslo použité pro registraci, není (viz. https://www.zakopaljsemauto.cz/vseobecne_podminky.pdf).
Vzhledem k tomu, že soutěž již začala a organizátor na zaslanou žádost poprvé reagoval až po 12 dnech, navíc v den začátku soutěže (která je založena na systému indicií postupně navádějících k výhře, tj. již dnes jsem proti ostatním soutěžícím o 3 dny znevýhodněný - i kdyby mi organizátor telefonní číslo dnes změnil, tak šance na to, najít výhru, jsou značně snížené), tak za absolutní minimum považuji vrácení peněz, které jsem do hry vložil a veřejnou omluvu na sociálních sítích pořadatele (Facebook https://www.facebook.com/Kazma.Kazmitch, Instagram https://www.instagram.com/kazma_kazmitch/) za neférové jednání.
|
Tweet |
Pokud jde o změnu telefonního čísla:
Telefonní číslo je jednou ze základních náležitostí uzavřené smlouvy. Měnit ho lze v souladu s § 1759 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pouze se souhlasem obou stran. Nárok na jednostrannou změnu smlouvy tedy zásadně neexistuje (k výjimce viz § 1752 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Pokud jde o hru samotnou a nároky ze hry plynoucí:
V daném případě se bude jednat o hru (§ 2881 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). V případě hry platí, že tato smlouva je tzv. naturální obligací. V případě výhry na straně věřitele (spotřebitele) sice vzniká pohledávka, ale na její splnění ze strany dlužníka (podnikatele) nemá věřitel soudně vymahatelný právní nárok. Zjednodušeně řečeno platí, že nárok na výhru není vynutitelný a jeho splnění není možné vymoci u soudu, ale nanejvýš mimosoudně - tedy druhá strana by musela plnit dobrovolně.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.