Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
U obch.spol.mall.cz jsem zakoupil telefon,který po necelých 2 měsících úplně přestal fungovat. Nešel zapnout ani nabít ani se nerozvítil. Telefon jsem tedy reklamoval přímo u prodejce a čekal na odpověď.To co mě po necelém měsíci čekání odpověděli mě šokovalo ! Reklamace nebyla uznána,protože závada se neprojevila. Okamžitě jsem zboží odeslal zpět prodejci a pohrozil že pokud nedostanu zpět funkční mobil,nebo celou hotovos,budu se proti tomuto odpornému jednání bránit soudně,což také hodlám v nejbližší době udělat,pokud reklamaci opět zamítnout.
Faktura č.5064229711 , objednávka č.127734431 reklamace č. 2600726470 .
Dodat funkční telefon,nebo vrátit zpět celou hotovost !!!
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Štěpáne,
mrzí nás komplikace se zakoupeným zbožím.
Veškeré podklady, které máme k dispozici jsem prověřovala a v rámci prvotní reklamace došlo k diagnostice produktu a dle servisního střediska výrobek nenesl žádnou závadu a byly odborně otestovány funkční vlastnosti.
Dále byla Vámi podána po určité lhůtě opětovná reklamace, která však byla zamítnuta z důvodu, že při diagnostice závady byl zjištěn vnik kapaliny do zařízení a z toho důvodu není možné reklamaci kladně uznat, jelikož se nejedná o záruční opravu (na mechanické poškození se záruční oprava nevztahuje).
Vámi zaslané podklady předávám na příslušné oddělení pro prověření stížnosti v servisním středisku a budeme Vás opětovně kontaktovat s vyjádřením.
V případě, že dojde k potvrzení výsledku ze servisního střediska bez změny, můžeme Vám případně doporučit se obrátit na znalce z daného oboru, který vyjádření potvrdí či vyvrátí.
Děkuji za strpení a přeji hezký den.
S pozdravem
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.