Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po doručení objednaných náramků jsem se snažila společnost Pixiu Obsidian kontaktovat ohledně uplatnění vrácení zboží zakoupeného na internetu ve 14ti denní zákonné lhůtě, bohužel jsem nenašla žádný kontaktní telefon, kontaktovala jsem tedy společnost celkem 3x, poprvé se žádostí o instrukce/formulář, podruhé na stejném emailu support-cz@obsidianbracelet.com s již přiloženým formulářem, kde jsem uvedla i číslo účtu a veškeré potřebné informace.
Potřetí jsem společnost kontaktovala přes email support@obsidianbracelet.com, kde jsem v angličtině popisovala celou záležitost, bohužel ani na tento email mi nikdo neodpověděl.
Stále věřím, že je možné celou záležitost vyřešit hlavně tím, že mě kontaktuje, resp. mi k tomu určená osoba na moje emaily odpoví, ideálně rovnou zašle instrukce k zaslání zboží zpět a vrácení zboží na účet, který jsem uváděla v příloze druhého a třetího, výše uvedeného, emailu.
Pixiu Obsidian náramek 2ks, objednávka č. COD-CZ-PIXIU-744 (May 17, 2021)
Vrácení peněz dle platné legislativy České republiky a to v případě zboží nakoupeného na internetu ve 14ti denní zákonné lhůtě, kterou jsem včas uplatnila kontaktováním společnosti celkem třemi emaily.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nereaguje, je možné ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Spotřebitel se v případě další konzultace může obrátit na bezplatnou poradnu dTestu na tel. čísle 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.