Počet nahlášených stížností: | 375 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednávka byla přijata 2.3.
3.5. (44dní od objednávky) jsem urgovala, že z objednaného zboží polovina nedorazila a požadovala jsem vrácení peněz. Bylo odepsáno, že pokud to nedorazí do 60ti dní, tak teprve poté můžu reklamovat.
17.5. dorazily dva produkty a ty jsem reklamovala. U těchto produktů jsem popsala problém s kvalitou zboží a poslala fotografie. Reklamace mi nebyla uznána - musela jsem si o výsledek reklamace po 28 dnech napsat sama. Psala jsem e-mail, že rozhodně s výsledkem reklamace nesouhlasím a budu to dálo řešit přes ČOI i právníky - to už zůstalo bez reakce.
23.6. dodnes nemám jeden objednaný produkt (reklamace uznána a čekám na vrácení peněz)
1. produkt: Dámské luxusní sako Namia - Black, L v hodnotě 659 Kč - špatná kvalita, materiál neodpovídá, všude koukají nitě 2.produkt - Dámské ležérní podzimní polokozačky Kaith v hodnotě 589 Kč, špatná kvalita, na botě nad podešví je vidět lepidlo
Požaduji vrácení peněz za nekvalitní zboží
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se ale vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti. Není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Pokud prodejce opak dostatečně neprokáže a svůj závěr odborně nepodloží a řádné vyřízení reklamace neprovede, máme za to, že spotřebitel může odstoupit od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas, neboť jde o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.