Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den.
Zakoupila jsem přes internet na Alza.cz žehličku na vlasy Philips Prestige BHS830/00 (https://www.alza.cz/kod/PHIZV679). Standardně
zabalenou, v papírové krabici, volně vložená, bez jakýchkoliv
ochranných obalů. Ve lhůtě deseti dnů od koupě vrátila prodejci,
protože mi nevyhovovaly velikost elektrospotřebiče a reklamovaná
funkce, která nefunguje pro teplotu, kterou bych využívala (v popisu
zboží neuvedeno). Obchodník mi ji odmítl vzít s tím, že jsem ji použila a
z hygienických důvodů mi nedovolí odstoupit od smlouvy. Okamžitě jsem volala do společnosti, kde mi operátor oznámil, že žehlička je jako zubní kartáček a tedy na zamítnutí trvají. Nesouhlasila
jsem písemně, protože zboží nebylo hygienicky, neprodyšně uzavřeno, pouze
zabaleno, jako jakýkoli jiný elektrospotřebič. Ani obyčejný pytlík se v
krabici nevyskytoval. Za porušení obalu prý považují takové to lepící
kolečko, které je standardně na většině výrobcích, aby bylo poznat, že
krabice nebo igelitový obal nebyl otevřený. Jedná se o obyčejný
ochranný prvek, který je běžnou součástí většiny výrobků na trhu a bez jeho porušení by nebylo možné zboží ani vidět natož vyzkoušet. Opět
odepsali, že odstoupení zamítají.
Dožadují se písemného vyjádření ČOI, hygienické stanice nebo DAS.
Děkuji velice za váš čas.
zboží PHIZV679 - Žehlička na vlasy Philips Prestige BHS830/00
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok však není absolutní.
Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravují situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit. Dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce platí, že: "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Odborná literatura dokonce uvádí, že s ohledem na euro konformní výklad by mělo jít o obal zapečetěný.
Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že žehlička na vlasy je však typem zboží, které vrátit lze. Vysokou teplotou, kterou výrobek při používání má, by mělo být dle našeho názoru zajištěno, že dojde k naprosto minimálnímu, resp. žádnému znečištění věci. A navíc, dle popisu skutkového stavu ve stížnosti lze patrně dle našeho názoru (a vycházíme přitom z výše uvedené zprávy České obchodní inspekce a odborné literatury) mít za to, že se nejednalo o uzavřený obal ve smyslu § 1837 písm. g) občanského zákoníku - tedy o obal utěsněný a zapečetěný.
Výjimky mají podle nás být s ohledem na nález Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) vykládány restriktivně, a tudíž ve prospěch spotřebitele.
Navíc, pokud zboží skutečně v takovém uzavřeném hygienickém obalu nebylo, spotřebitel má nárok od smlouvy odstoupit, jelikož podmínka v § 1837 písm. g) by nebyla naplněna.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, mrzí mě, že se nám nepodařilo reklamaci vyřešit k Vaši spokojenosti. V tuto chvíli jsme se případu ujala v rámci oddělení péče o zákazníky a v rámci komunikace CCT14494890 záležitost konzultuji s kolegy z odpovědného oddělení. Prosím Vás tedy o strpení, jakmile zajistím bližší informace, budu spotřebitelku kontaktovat v rámci e-mailu ohledně našeho stanoviska. S přáním hezkého dne, Eva, péče o zákazníky.
Hodnocení:
Komentář: Společnost Alza se opravdu ozvala a napsala vstřícný e-mail. Děkuji mockrát portálu Vaše stížnosti, protože bez vás by společnost neustoupila. Po třech měsících psaní na ČOI, Hygienickou stanici i Ministerstvo zdravotnictví, jste to byli nakonec vy, kdo mi pomohl ke zdárnému konci. Ještě, že tu pro nás jste.
Děkuji i Alze, že se rozhodli udělat správnou věc. Mrzí mě ale, že za takovýchto podmínek. Věřila jsem jim.
Z e-mailu od Alzy:
Dobrý den,
děkuji za Vaši zprávu, kterou jsem tímto za mou kolegyni přijala na oddělení péče o zákazníky.
Vzniklá situace, spojená s odstoupením od kupní smlouvy číslo: AVRA21389265 mě velice mrzí a omlouvám se Vám za ni. Opravdu si vážíme Vaší dosavadní přízně a ráda bych Vás ujistila, že Vaše spokojenost je naší nejvyšší prioritou.
Na základě názoru třetí strany jsme pro Vás tuto reklamaci předali znovu k přehodnocení na reklamační oddělení. Přestože se jedná o hygienický produkt, který po porušení balení není možné standardně navrátit, jsme pro Vás tuto situaci přehodnotili kladně a to z důvodu nedostatečného zabalení, za které se Vám omlouvám.
Produkt: "Žehlička na vlasy Philips Prestige BHS830/00" nám tedy můžete odevzdat na libovolné pobočce, nebo zaslat poštou dle informací, které naleznete zde: https://www.alza.cz/servis-v-alza-cz.
Pro navrácení můžete na naší pobočce rovněž nahlásit číslo naší komunikace, tedy: CCT14494890, aby vše proběhlo v pořádku.
Pevně věřím, že i přes časovou prodlevu budete s vyřízením spokojená a budeme se moci těšit na další úspěšnou spolupráci.
....