Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Na základě smlouvy s CK Fischer má být zájezd 12 dní/10 nocí. Nyní jsem obdržela informaci, že zájezd bude uskutečněn s odletem o den dříve, navíc s příletem do destinace ve 23:50 tedy o jeden den méně, ale bez jakékoliv úlevy doplatku. Nabídli možnost storna, ale bez návratu platby za pojištění. Dle mého názoru není možné zkrátit pobyt o jeden den bez úpravy ceny. Je to prosím možné, děkuji
Úprava ceny
|
Tweet |
Ujednaná délka pobytu je hlavní náležitostí smlouvy o zájezdu ve smyslu § 2527 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Tuto náležitost lze v souladu s § 2531 odst. 4 občanského zákoníku měnit jen s výslovným souhlasem zákazníka. Nesouhlasí-li zákazník s navrhovanou tzv. ultimativní změnou smluvní náležitosti, může od smlouvy odstoupit.
Nebyl-li souhlas se změnou smlouvy dán a odstoupil-li z tohoto důvodu spotřebitel od smlouvy o zájezdu (v souladu s § 2531 odst. 2 věta 4. občanského zákoníku), má pořadatel povinnost vrátit spotřebiteli veškeré náklady, které od něho v souvislosti s pořádáním zájezdu přijal, a to nepokrácené o odstupné (storno poplatky), ve lhůtě 14 dnů od odstoupení. Co se pojištění týče, pokud bylo sjednáno v rámci smlouvy o zájezdu jako "jeden balíček", má pak spotřebitel nárok na vrácení i pojištění.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.